کد خبر: 907443
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
مدیرکل شیلات استان اردبیل:
مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: سال گذشته ۹ هزار تن انواع ماهیان سرآبی و گرم‌آبی در استان اردبیل تولید شد و امسال نیز تلاش می‌کنیم میزان تولید انواع ماهیان را در سطح استان افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، میرآرمان واعظی در جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در شهرستان نیر اظهار داشت: استان اردبیل با سرانه مصرف ماهی 10.5 کیلوگرم رتبه سوم مصرف ر ادر بین استان‌های غیرساحل کشور دارد که باید تلاش کنیم تا سرانه مصرف آبزیان در استان افزایش یابد.

وی با اشاره به تولید بیش از 9 هزار تن انواع ماهیان سرآبی و گرم‌آبی در استان اردبیل در سال گذشته بیان کرد: امسال نیز تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم میزان تولید انواع ماهیان را در سطح استان افزایش داده و در راستای فرهنگسازی برای مصرف آبزیان نیز در سطح استان اقدامات لازم را پیگیری کنیم.

واعظی افزود:  ماهیان گرم‌آبی که در استخرهای پرورش ماهی استان تولید می‌شود شامل کپور، آمور، فیتوفاک و سرگنده، ماهیان استخوانی مثل ماهی سفید، ماهیان خاویاری مانند فیل ماهی و تاس ماهی، ماهی سردآبی مانند قزل آلای رنگین کمان و ماهی زینتی مانند سوف، سین و شاه میگو آبی شیرین است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل از تولید و تکثیر سالانه 7 میلیون قطعه بچه ماهی در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این ما در سال شاهد تکثیر 20 میلیون قطعه تخم چشم زده، 30 میلیون قطعه تخم سبز و 1.5 میلیون قطعه ماهی زینتی در استان هستیم.

وی از حمایت از پرورش‌دهندگان آبزیان در استان با هدف افزایش تولید این گونه‌ها و توسعه اشتغال خبر داد و افزود:‌ در شهرستان نیر 18 مزرعه پرورش ماهی در حال حاضر فعال بوده که امسال پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از 700 تن ماهی توسط پرورش‌دهندگان آبزیان در این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر