کد خبر: 907424
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
 روزدوم مسابقات کشتی آزاد نوجوانان آسیا در تایلند

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد پایه معتقد است برخی مشکلات فدراسیون، باعث وقفه ای نسبتا طولانی در روند برنامه های این تیمها شد که باید جبران شود.

امیر توکلیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وقفه ای ۵۰ روزه در روند برنامه های تیم های کشتی آزاد پایه ایجاد شد، اظهار داشت: پیش از سال جدید مشکلی در خصوص مدیریت فدراسیون کشتی پیش آمد که خوشبختانه با عدم پذیرش استعفای رسول خادم به پایان رسید. البته این مساله وقفه ای ۵۰ روزه را در اجرای برنامه های کشتی آزاد نوجوانان و جوانان بوجود آورد و در نهایت باعث شد ما دو اردو از کشتی فرنگی عقب بمانیم.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه رده های نوجوانان و جوانان همواره به دلیل شرایط سنی آزادکاران با تغییر و تحولات مداوم همراه است و بچه های این دو رده بین رده های مختلف در حال تغییر هستند. در نتیجه ما سعی می کنیم با توجه به همین وضعیت برنامه ریزی کنیم که طبیعتا از دست دادن زمان، تاثیر بیشتری بر روند برنامه های ما خواهد داشت.

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد پایه به اعزام برخی نفرات منتخب به تورنمنت های بین المللی اشاره کرد و گفت: ما بزودی تیمی منتخب از آزادکاران نوجوان و جوان را به تورنمنت بین المللی رومانی اعزام می کنیم که سه وزن از ملی پوشان اعزامی به قهرمانی آسیا را در همین تورنمنت انتخاب خواهیم کرد.

توکلیان افزود: ضمن اینکه حضور این کشتی گیران در چنین میادینی به کسب تجربه و میدان دیدن آنها کمک شایانی می کند و می تواند آنها را برای حضوری بهتر در رده های بعدی کمک کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بر آینده سازان کشتی ایران گفت: بسیاری از کشورهای صاحب نام ورزش جهان توجه فراوانی به رده های پایه خود دارند که ما نیز باید همین گونه عمل کنیم. به واقع بسیاری از قهرمانان ورزشی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو از همین رده‌های سنی پایه تشکیل می شوند که ما نیز باید توجه کافی به این موضوع داشته باشیم.

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد در پایان گفت: باز هم به عنوان مدیر فنی تیم های نونهالان، نوجوانان و جوانان به این موضوع اشاره می کنم که کار در این سطوح، نیازمند صبر و بردباری فراوان است. مطمئنا روند اجرایی برنامه های این سطوح سنی بسیار زمانبر و بلندمدت است و نمی توان به سرعت به نتایج مطلوب دست یافت. ضمن اینکه فعالیت در رده پایه با آزمون و خطا همراه است و باید برخی از فرازو نشیب ها در کسب نتایج را تحمل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم منتخب کشتی آزاد نوجوانان طی روزهای ۱۰ تا ۱۴ خردادماه در تورنمنت بین المللی رومانی به میدان خواهد رفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار