کد خبر: 907398
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
ضیافت 46 میلیون دلاری
امروز (شنبه) برابر با نوزدهم ماه می ‌سال 2018 «پرنس هری» یا همان «هنری چارلز البرت دیوید» نوه ملکه انگلیس با «مگان مارکل» بازیگر دورگه آمریکایی طی مراسمی پرهزینه ازدواج می‌کند.

به گزارش جوان آنلاین، امروز (شنبه) برابر با نوزدهم ماه می ‌سال 2018 «پرنس هری» یا همان «هنری چارلز البرت دیوید» نوه ملکه انگلیس با «مگان مارکل» بازیگر دورگه آمریکایی طی مراسمی پرهزینه ازدواج می‌کند. طبق اطلاعات ارائه شده در سایت سلطنتی بریتانیا، «هری» فرزند دوم و آخر «دیانا» و «چارلز»، پرنسس و پرنس ولز است. پدرش اولین فرزند ملکه کنونی بریتانیاست و جانشین سلطنت بعد از مرگ ملکه خواهد بود. «مگان» بازیگر آمریکایی و ساکن کاناداست که در سال 2016 با هری آشنا شد. پدر مگان اصالتی ایرلندی-هلندی دارد و مادرش آفریقایی-آمریکایی است. اعلام نامزدی این دو اما به روز بیست و هفتم ماه نوامبر سال گذشته برمی‌گردد.

جشن عروسی این دو با صرف هزینه‌های هنگفت در کلیسای سنت‌جورج و کاخ ویندسور برگزار می‌شود و صدها نفر از مردم انگلیس در این مراسم حاضر خواهند بود. از ساعت 6 صبح روز شنبه نیز خیابان‌های منتهی به کاخ «ویندسور» بسته می‌شود و در عین حال، برخی خیابان‌ها نیز از ساعت 10 شب گذشته مسدود می‌شوند. در ساعت 9 صبح مردمی که برای این مراسم دعوت شدند به داخل محوطه کاخ آمده و میهمانان جشن به کلیسای سنت‌جورج می‌روند و از ساعت یازده و بیست دقیقه اعضای خاندان سلطنتی شروع به آمدن می‌کنند و ملکه آخرین نفر از اعضای خاندان سلطنتی است که وارد کلیسا خواهد شد. مراسم ساعت 12 ظهر روز شنبه آغاز می‌شود و تا ساعت هفت عصر ادامه خواهد داشت.

درواقع برگزاری جشن ازدواج سلطنتی با هزینه‌های هنگفت مساله جدیدی نیست چنانکه طبق گزارش روزنامه «بیزنس‌اینسایدر»، مراسم ‌ازدواج‌ برادر بزرگ‌تر هری یعنی ویلیام، دوک کمبریج و همسرش «کاترین مدیلتون» که سال 2011 میلادی برگزار شد 34 میلیون دلار هزینه داشت. قرار است هزینه جشن ازدواج «پرنس هری» و «مگان مارکل» نیز حدود 46 میلیون دلار آب بخورد که در این بین هزینه‌های امنیتی در راس این هزینه‌ها و مواردی همچون غذا، دسر و کیک، موزیک و نورافشانی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. طبق برنامه قرار است این مراسم توسط 6 شبکه تلویزیونی در کشور‌های آمریکا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و استرالیا به‌صورت زنده پخش و متن و حواشی این جشن پوشش داده شود. هزینه این ازدواج طبق قانون اساسی انگلیس از محل درآمدهای مالیاتی تامین خواهد شد و این در حالی است که طبق همین قانون، خاندان سلطنتی از پرداخت مالیات معاف است.

 

منبع: فرهیختگان

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار