کد خبر: 907396
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
۲۶ روز تا بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال زمان باقی است و تیم ملی کشورمان در ادامه آماده سازی برای رقابتهای جام جهانی امشب به مصاف تیم ملی ازبکستان می رود. تیمی که بدون ستاره هایش پا به تهران گذاشته و همین باعث خشم کی روش شده است.

۲۶ روز تا بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال زمان باقی است و تیم ملی کشورمان در ادامه آماده سازی برای رقابتهای جام جهانی امشب به مصاف تیم ملی ازبکستان می رود. تیمی که بدون ستاره هایش پا به تهران گذاشته و همین باعث خشم کی روش شده است.

این بازی از ساعت ۲۱ در ورزشگاه آزادی با قضاوت داور قطری برگزار می شود . شاگردان کی روش در حالی به مصاف تیم ملی ازبکستان می‌روند که آخرین بازی تدارکی قبل از جام جهانی را در ایران را انجام خواهند داد. شنیده ها حاکی از آن است که این آخرین حضور کی روش در استادیوم آزادی است چرا که او پس از جام جهانی دیگر مربی تیم ملی نخواهد بود.

طبق برنامه ریزی فدراسیون فوتبال قرار است تیم ملی کشورمان پس از انجام این بازی دوستانه ، فردا پس از انجام مراسم بدرقه راهی اردوی ترکیه شود تا دو بازی مقابل ترکیه و یونان انجام دهد.

کی روش مربی ۶۵ ساله پرتغالی که تا امروز با تیم ملی فوتبال کشورمان بدون شکست راهی جام جهانی روسیه شده ، اصلا دوست ندارد در بازی امشب مقابل ازبک شکست را تجربه کند برای همین تمام توان خود را بکار می برد تا بهترین نتیجه ممکن را در بازی آخر در ایران کسب کند. این هشتمین رویارویی ایران با تیم ملی ازبکستان است. پیش از این در ۷ بازی انجام شده ،۵ برد برای تیم ملی کشورمان ، یک برد برای ازبکستان و یک تساوی رقم خورد تا حکایت از برتری تیم کی روش برابر ازبک ها باشد.

ازبکستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی فقط ۱۳ امتیاز کسب کرد و در رتبه چهارم جدول گروهش قرار گرفت و نتوانست حتی به مرحله پلی آف راه پیدا کند برای همین سعی کرده با دعوت از جوانان نسل جدیدی را به تیم ملی تزریق کند تا در آینده سرمایه گذاری خوبی در این زمینه کرده باشد.

طبق آخرین آمار رسمی فیفا تیم ملی کشورمان در آخرین رنکینگ اعلام شده در رده اول آسیا و ۳۶ جهان قرار دارد و ازبکستان هم در رده یازدهم آسیا و ۸۸ جهان ایستاده است .

ازبک ها هر چند به جام جهانی صعود نکرده اند اما قطعا مثل گذشته تیمی هستند که با قدرت بدنی بالا در میدان حاضر خواهند شد و این می تواند آزمون خوبی برای شاگردان کی روش قبل از جام جهانی به حساب آید.البته ازبک ها برای ما خوش یمن هم بوده اند و برای صعود تیم ما به جام جهانی نقش مهمی را ایفا کردند.

آنها در مرحله رفت گروهی در خانه با تک گل سید جلال حسینی مغلوب ما شدند و در بازی برگشت در تهران هم شکست خوردند تا ما صعود به جام جهانی را جشن بگیریم.

گفته می شود تیم ملی کشورمان پس از این بازی طی مراسمی در حضور رئیس جمهور پاداش صعود به جام جهانی را دریافت خواهند کرد تا با انگیزه بیشتری پا به بزرگترین رویداد ورزشی جهان بگذارند.

شاگردان کی روش پس از اردوی ترکیه مستقیما راهی روسیه می شوند و اردویی را در کمپ لوکوموتیو برگزار می کنند و یک بازی دوستانه برابر لیتوانی برگزار خواهند کرد. 

اولین دیدار تیم ملی در جام جهانی روسیه مقابل مراکش است که این بازی در تاریخ 25 خردادماه در سن پترزبورگ برگزار می‌شود. سپس تیم ملی به مسکو می رود و از آنجا راهی کازان خواهد شد تا 30 خرداد مقابل اسپانیا به میدان برود. آخرین بازی شاگردان کی‌روش مقابل پرتغال 4 تیرماه است که برگزار می شود.

 

وحید صابری

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار