کد خبر: 907327
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مرد محكوم به قصاص كه به اتهام قتل برادرش در زندان به سر مي‌برد، با گذشت اولياي‌دم از مرگ نجات يافت.

به گزارش خبرنگار ما، سيزدهم شهريور‌سال‌92، مأموران پليس پايتخت از قتل مرد جواني باخبر و راهي محل شدند. جسد متعلق به مردي‌40‌ساله به نام احسان بود كه در جريان درگيري با برادر 42‌ساله‌اش هومن با ضربات چاقو كشته شده بود.
با انتقال جسد به پزشكي قانوني عامل قتل كه در محل حاضر بود بازداشت شد. متهم در بازجويي‌ها به قتل برادر معتادش اعتراف كرد و گفت: «احسان دو فرزند داشت اما به خاطر بداخلاقي‌هاي همسرش سالها با هم اختلاف داشتند. از طرفي برادرم معتاد به مواد مخدر بود و همسرش از اين ماجرا سوءاستفاده مي‌كرد و بيشتر اذيت مي‌كرد. اين مشكلات گريبان‌گير زندگي ما هم شده بود و آرامش را از ما گرفته بود.‌» متهم در ادامه گفت: «بي‌اخلاقي‌هاي همسر برادرم ما را خسته كرده بود به همين دليل از احسان خواستيم تا او را طلاق دهد. بالاخره او تصميمش را گرفت و شش‌ماهي بود كه با اصرار من و خانواده‌ام همسرش را طلاق داده بود، اما اين اواخر قصد داشت دوباره زندگي مشتركش را با همان زن آغاز كند. وقتي از تصميم برادرم باخبر شدم صحبت كردم تا او را منصرف كنم، اما بي‌فايده بود همين بهانه درگيري شد. در آن درگيري برادرم چاقو كشيد و من هم در دفاع از خودم چاقو را گرفتم و چند ضربه به او زدم.‌»
با اقرارهاي متهم و بازسازي صحنه جرم، پرونده بعد از صدور كيفرخواست به شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. متهم در اولين جسله محاكمه بنا به درخواست مادرش و فرزندان مقتول به قصاص محكوم شد. اين حكم به ديوان عالي كشور فرستاده شد و بعد از تأييد در آستانه اجرا قرار داشت اما متهم توانست با جلب رضايت اولياي دم از مرگ فاصله بگيرد.
به اين ترتيب پرونده بار ديگر روي ميز هيئت قضايي به رياست قاضي قربان‌زاده قرار گرفت و متهم در آخرين دفاعش در حاليكه سرش پايين بود، گفت: «پشيمانم براي اينكه در زندگي برادرم دخالت كردم. او تصميم درستي نگرفته بود، اما نبايد اصرار مي‌كردم. اصرارهايم باعث شد پنج‌سال در زندان با عذاب وجدان زندگي كنم و حالا شرمنده خانواده و فرزندان برادرم هستم.‌» متهم در آخر گفت: «در مدتي كه زندان بودم درسم را ادامه دادم و در حرفه‌هاي مختلف آموزش ديدم. حالا بعد از آزادي قصد دارم درسم را تا جائيكه امكان دارد ادامه دهم و كار كنم. همه تلاشم براي اين است بعد از آزادي زندگي خوبي براي برادرزاده‌هايم فراهم كنم تا شايد آنها كمبود پدرشان را كمتر احساس كنند.‌»
در پايان هيئت قضايي جهت صدور رأي وارد شور شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار