کد خبر: 907324
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
يكي از اعضاي باند سه نفري كه از شهروندان روي پل‌هاي عابر پياده زورگيري مي‌كردند پس از دستگيري ماجرا را شرح داد.

به گزارش خبرنگار ما، اوايل زمستان سال قبل بود كه مردي سراسيمه به اداره پليس رفت و گفت سه‌سارق خشن روي پل عابر پياده‌اي پول‌ها و وسايل گرانقيمتش را سرقت كرده‌اند.
شاكي گفت: لحظاتي قبل از روي پل عابر پياده‌اي در يكي از بزرگراه‌هاي شرق تهران در حال عبور بودم كه مردي با صداي بلند گفت پل در حال ريزش است و از من خواست به پايين فرار كنم. با شنيدن فريادهاي مرد جوان به سرعت پله‌هاي پل را پايين رفتم كه دو مرد جوان مسلح با چاقو و قمه راه مرا سد كردند. آنها به زور كيف پول، تلفن همراه و اموال گرانقيمتم را سرقت كردند و بعد همراه همان مردي كه فرياد مي‌زد پل در حال ريزش است فرار كردند. با طرح اين شكايت پرونده به دستور قاضي بهشتي، بازپرس شعبه دوم دادسراي ناحيه‌34 براي شناسايي و دستگيري سارقان در اختيار تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت مأموران با تعدادي شكايت مشابه روبه‌رو شدند كه همگي حكايت از اين داشت سه سارق جوان به همين شيوه اموال شهروندان را روي پل‌هاي عابر پياده زورگيري مي‌كنند.
يكي از شاكيان كه زن جواني بود، گفت: روي پل عابر پياده در حال رفتن به آنطرف بزرگراه بودم كه مردي فرياد زد پل در حال ريزش است. خيلي ترسيدم و فرار كردم كه دو مرد جوان قمه به دست جلوي مرا گرفتند و با تهديد قمه طلاها و اموالم را به زور گرفتند. با داد و فرياد از رهگذران درخواست كمك كردم، اما مردان قمه به دست آنها را تهديد كردند و كسي هم جرئت نكرد به آنها نزديك شود. تحقيقات فني مأموران نشان داد سه متهم زورگير، سارقان سابقه داري هستند كه مدتي قبل با گذاشتن وثيقه از زندان آزاد شده‌اند. بدين ترتيب مأموران جست‌وجو براي دستگيري سارقان را ادامه دادند تا اينكه چند روز قبل دريافتند يكي از سارقان به نام شاهرخ قصد دارد طلاهاي سرقتي را به طلافروشي بفروشد. با اعلام اين خبر مأموران شاهرخ را هنگام فروش طلاهاي سرقتي بازداشت كردند. متهم در بازجويي‌ها به سرقت‌هاي سريالي با همدستي دو نفر از دوستانش از شهروندان روي پل‌هاي عابر پياده اعتراف كرد. وي گفت: ما سه نفر به اتهام سرقت در زندان بوديم. همگي در يك سلول بوديم كه با هم تصميم گرفتيم پس از آزادي به اين شيوه سرقت كنيم. من معمولاً ابتداي پل بودم و با ديدن طعمه روي پل فرياد مي‌زدم پل در حال ريزش است و طعمه هم از ترس فرار مي‌كرد و در بالاي پل يا پايين پل در دام همدستانم گرفتار مي‌شد. اگر فردي در مقابل ما مقاومت مي‌كرد تهديد مي‌كرديم كه از روي پل او را به پايين پرتاب مي‌كنيم و بدين ترتيب آنها از ترس تسليم ما مي‌شدند. تحقيقات براي دستگيري همدستان متهم ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار