کد خبر: 907306
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱

سخنگوي دولت سريلانكا اعلام كرد
موافقت ايران براي ساخت پالايشگاه در سريلانكا

سخنگوي دولت سريلانكا گفت: ايران موافقت كرده يك پالايشگاه جديد در سريلانكا بسازد.
به گزارش فارس به نقل از رويترز، سخنگوي كابينه دولت سريلانكا اعلام كرد: ايران براي ساخت يك پالايشگاه جديد براي سريلانكا و علاوه بر آن نوسازي پالايشگاه 50 هزار بشكه‌اي دولتي اين كشور موافقت كرده است. براساس اين گزارش، مقامات ايراني متعهد شدند و اين توافق بين رئيس‌جمهوري سريلانكا در زمان حضورش در تهران به نتيجه رسيده است. سناراتن به رويترز گفت: آنها حتي توافق كردند تا سريلانكا براي ساخت يك پالايشگاه جديد كمك كند.
وي گفت: ما در‌باره مفاهيم صحبت كرديم و آنها به طرف ايراني قول دادند تيمي را براي مذاكره بفرستند. سخنگوي دولت سريلانكا توضيحات زيادي درباره نحوه مبادلات مالي پس از خروج امريكا از برجام نداده است.

در ديدار وزير راه و شهرسازي و نخست‌وزير سوريه مطرح شد
بخش خصوصي ايران آماده بازسازي سوريه‌ است

در ديدار وزير راه و شهرسازي كشورمان و نخست‌وزير سوريه ضمن تأكيد آخوندي بر آمادگي بخش خصوصي و دولتي ايران براي بازسازي سوريه‌ اعلام شد: دمشق آماده ارائه هرگونه تسهيلات به ايران و برطرف كردن موانع موجود براي مشاركت ايران در بازسازي سوريه است.
‌به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، عماد خميس، نخست‌وزير سوريه شب گذشته در ديدار با وزير راه و شهرسازي جمهوري اسلامي ايران و هيئت همراه، راه‌هاي تقويت روابط اقتصادي و اجراي توافقنامه‌هاي امضا شده و انعقاد موافقت‌نامه‌هاي جديد براي گسترش همكاري تجاري و سرمايه‌گذاري در زمينه‌هاي حمل‌و‌نقل، گمرك، بانكداري، امور مالي، بيمه و بازسازي را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. نخست‌وزير سوريه در اين ديدار تأكيد كرد: دمشق از مشاركت ايران در فعاليت‌هاي اقتصادي و سرمايه‌گذاري در مرحله بازسازي استقبال مي‌كند. وي با تأكيد بر اهميت پيشبرد روابط در همه زمينه‌ها و شكل‌گيري طرح‌هاي مشترك كه سود حاصل از آنها عايد هر دو كشور مي‌شود، گفت: رابطه سياسي و راهبردي ريشه‌دار ميان دو كشور مي‌طلبد تا مسائل اقتصادي محكم و دراز‌مدتي براي تحقق بخشيدن به منافع مشترك و تبادل سرمايه‌گذاري و تجاري شكل گيرد. خميس با اشاره به كار، بر‌اساس اصل تجارت آزاد به عنوان يك اولويت بر تمايل سوريه براي داشتن روابط اقتصادي با ايران در سطح رسمي و بخش خصوصي تأكيد كرد و اظهار داشت: مقدمات لازم در همين چارچوب براي تشكيل نشست اقتصادي بخش خصوصي در هر دو كشور در حال فراهم شدن است. در ادامه اين ديدار وزير راه و شهرسازي جمهوري اسلامي ايران نيز ‌بر لزوم پي‌ريزي يك طرح واقعي به منظور اجراي برنامه‌هاي امضا شده ميان دو طرف و تصحيح برخي از قوانين و تشكيل كميته پيگيري و نظارت بر اجراي توافقنامه‌هاي دراز‌مدت تأكيد كرد. عباس آخوندي با اشاره بر اهميت حمايت از مشاركت شركت‌هاي ايراني و سوري و همكاري ميان بانك‌هاي دو كشور بيان كرد: هر دو بخش خصوصي و دولتي ايران آماده مشاركت گسترده در مرحله بازسازي سوريه هستند.
بنابراين گزارش‌ كميته‌هاي فني و مهندسي دو كشور نيز بر نحوه اجراي توافقنامه‌هاي همكاري اقتصادي امضا شده ميان ايران و سوريه و مكانيسم‌هاي اجرا ميان دو طرف در چارچوب برنامه‌هاي زمانبندي شده مشخص و برطرف كردن موانع به منظور اجراي طرح‌هاي مختلف ثبت شده در توافقنامه‌ها را مورد بررسي قرار دادند.

مديرعامل توانير اعلام كرد
ابلاغ ليست پيك‌سايي كاهش مصرف برق

مديرعامل شركت توانير با اشاره به اينكه ليست پيك‌سايي با مديريت مصرف برق ابلاغ شده است، گفت: بايد 6 هزار مگاوات كاهش مصرف برق داشته باشيم، مصرف برق سرمايشي‌ در تابستان 19 هزار مگاوات است كه بايد 2 هزار مگاوات آن كاهش يابد.
آرش كردي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اينكه امسال با كسري 5 تا 6 هزار مگاوات برق مواجه هستيم، گفت: وزارت نيرو ليست پيك‌سايي مديريت مصرف برق را به شركت توانير و شركت‌هاي توزيع برق ابلاغ كرده است، بنابراين امسال بايد با برنامه‌ريزي انجام شده 5 تا 6 هزار مگاوات مديريت مصرف برق انجام دهيم.
وي تأكيد كرد: اين هدف‌گذاري با توجه به كاهش نزولات جوي و افت بارش‌ها و به تبع آن افت توليد انرژي در نيروگاه‌هاي برقابي است، پس اين كاهش و كسري برق بايد از طريق مديريت مصرف جبران شود.
مديرعامل توانير با اشاره به اينكه در فصل تابستان هفت تا هشت هفته هواي بسيار گرمي حاكم خواهد شد و مصرف برق به واسطه استفاده از وسايل سرمايشي افزايش مي‌يابد، اظهار داشت: وضعيت استفاده از وسايل سرمايشي يكي از چالش‌هاي بزرگ در تأمين و مصرف برق در فصل تابستان است، به‌طوري‌‌كه وسايل سرمايشي در فصل تابستان 19هزار مگاوات برق را مي‌بلعند. كردي افزود: براي عبور راحت از فصل تابستان يكي از گزينه‌ها اين است كه 2 هزار مگاوات از مصرف برق سرمايشي‌ها را كاهش دهيم، پس مشتركان برق مي‌توانند با کاهش يك تا دو درجه در وسايل سرمايشي ما را در رسيدن به اين هدف كمك كنند. وي با اشاره به اينكه مديريت مصرف، مهم‌ترين اولويت صنعت برق در سال‌جاري است، خاطر‌نشان كرد: براي مديريت مصرف برق دو راه بيشتر نداريم يا بايد مديريت مصرف اجباري مثل خاموشي اعمال كنيم يا بايد خودمان در مصرف برق مديريت داشته باشيم تا با قطعي برق مواجه نشويم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار