کد خبر: 907279
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان زنجان، انشعاب برق غيرمجاز روستاها را چالش جديد استان عنوان كرد.

علي‌رضا عليزاده با تأكيد بر ترويج فرهنگ صحيح اصلاح الگوي مصرف انرژي برق در تابستان، اظهار كرد: اشاعه فرهنگ درست مصرف و اصلاح سبك زندگي اسلامي به دور از اسراف در جامعه مهم بوده و بر امر به معروف ونهي از منكر در حوزه حفاظت از بيت‌المال (نعمت برق) و همچنين عدم آسيب به شبكه‌هاي ارزشمند توزيع برق بايد مورد توجه قرار گيرد.

اين مسئول با اشاره به استفاده از انشعاب برق غيرمجاز به خصوص در روستاهاي استان، ادامه داد: اين مهم به چالش بزرگي تبديل شده است و طبق احكام اسلامي و توصيه‌هاي بزرگان دين هرگونه بهره‌برداري غيرقانوني از بيت‌المال حرام بوده و گناه محسوب مي‌شود و معضل برق‌هاي غيرمجاز از اين موضوع مستثني نيست.

وي افزود: صنعت برق از جمله صنايع زير بنايي است كه گردش چرخ‌هاي اقتصادي، توسعه صنعتي و تأمين رفاه اجتماعي به استمرار آن متكي است. از طرف ديگر با افزايش قابل توجه مصرف انرژي الكتريكي به خصوص در سال‌هاي اخير و با وجود كمبودهايي كه در تأمين منابع لازم در اين زمينه به چشم مي‌خورد، لزوم تبيين و اجراي راهكارهاي بهينه‌سازي مصرف انرژي الكتريكي بيش از پيش احساس مي‌شود. باتوجه به اينكه مشتركان صنعتي استان زنجان سهم 52 درصدي مصرف انرژي برق استان را به خود اختصاص داده‌اند، نقش عمده‌اي در كنترل پيك بار انرژي برق ايفا مي‌كنند.

 عليزاده خاطرنشان كرد: ماهيت مصرف برق در بخش صنعت به گونه‌اي است كه اين بخش مي‌تواند در زمان پيك بار شبكه، حداقل بار و انرژي را استفاده كند و حداكثر مصرف خود را به زمان غير پيك بار شبكه منتقل كند و از طرف ديگر حساسيت مصرف‌كننده صنعتي نسبت به خاموشي‌ها و قطع برق بيش از ساير مصرف‌كنندگان است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار