کد خبر: 907275
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
  فعاليت‌هايي كه در دانشگاه زابل صورت مي‌گيرد از دو جهت يعني رسالت جهادي دانشگاه و ديگري گسترش مرزهاي علمي، داراي اهميت است.

دكتر موسي بهلولي رئيس دانشگاه زابل با عنوان كردن مطلب فوق و با بيان اينكه اقدامات بسيارخوبي در اين دانشگاه به منظور مبادلات علمي با 27 كشور دنيا صورت گرفته است كه منجر به بيش از 60 پروژه مشترك شده، افزود: اين دانشگاه تغيير الگوي كشت، حفظ ذخايرژنتيكي و ترويج علم را همچنان در دستور كار خود قرار داده است.

وي ادامه داد: باتوجه به شرايط منطقه و كمي آب رودخانه هيرمند، نهايتاً منجر به اين شد تا به سمت محصولات باغي برويم كه يكي از اين محصولات زيتون بوده و درگام اول صنايع تبديلي آن كه همان مركز روغن‌گيري بود راه‌اندازي شده است.

اين مسئول با بيان اينكه مركز توليد نهال زيتون با ظرفيت 300 هزار اصله در منطقه راه‌اندازي شده و امسال بيش از 10 هزار اصله در اختيار مردم قرار گرفته است، افزود: از ديگر اقدامات اثرگذار دانشگاه زابل، كار برروي 200 رقم از گياهان دارويي منطقه بوده كه از اين تعداد 130 رقم آن پس از ارزيابي، به بار نشسته است به گونه‌اي كه برخي از اين گياهان، ماده مؤثره آنها نسبت به ساير نقاط كشور قويتر و تأثيرگذارتر بوده است.

رئيس دانشگاه زابل ادامه داد: انگور ياقوتي يكي از زودرس‌ترين ارقام انگور در ايران است و يكي از گونه‌هاي مقاوم محسوب مي‌شود كه براي حفظ اين رقم نيز در گام اول 100 هزار اصله نهال را در دست توليد داريم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار