کد خبر: 907272
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
به همت ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) انجام مي‌شود
رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) كه براي افتتاح و آغاز عمليات اجرايي 4 پروژه بركت به شهرستان گرمسار سفر كرده بود در نشستي با مسئولان اين شهرستان از اختصاص 300 ميليارد ريال به توانمندسازي اقتصادي، حمايت از كارآفرينان، اشتغالزايي و توسعه مشاغل خانگي و روستايي در اين شهرستان خبر داد.

دكتر محمد مخبر گفت: ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) به دنبال توسعه‌ اشتغال در مناطق مختلف است و اين رويكرد با جديت كامل در استان‌هاي مختلف كشور اجرايي شده است.

وي افزود: گرمسار مي‌تواند به عنوان پايلوت براي توسعه اشتغال، حمايت از كارآفرينان و توانمندسازي اقتصادي به‌ويژه در بخش مشاغل خانگي در مناطق محروم و كم‌برخوردار تعيين شود و ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) از اين اقدام حمايت مالي و تسهيلاتي خواهد كرد و به همين منظور بالغ بر 300 ميليارد ريال براساس الگوي توانمندسازي اقتصادي بنياد بركت به اين امر اختصاص مي‌دهد.

مخبر اشتغالزايي، محروميت‌زدايي و توجه به حمايت از مردم مناطق محروم را از سياست‌هاي پايه‌اي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) برشمرد و اظهار داشت: ستاد در بخش‌هاي مختلف و بسيار متنوعي از مردم مناطق محروم حمايت مي‌كند. پرداخت هزينه‌هاي درماني، اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه، ساخت بيمارستان و مراكز بهداشت و درمان، مدرسه‌سازي، مسجدسازي، راه‌سازي، خدمات زيربنايي و... از اين دست موارد است، و به‌طور كلي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در اجراي پروژه‌هاي عمراني كه مي‌تواند تأثيرگذاري خوبي در توسعه‌ منطقه‌اي به همراه داشته باشد، دريغ نمي‌كند.

در اين نشست نماينده‌ مردم شهرستان‌هاي گرمسار و آرادان در مجلس شوراي اسلامي هم با بيان اينكه كاهش بيكاري بايد اولين رويكرد دستگاه‌هاي اجرايي كشور باشد، گفت: ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) كه تاكنون مشاركت فراواني در زمينه محروميت‌زدايي و اشتغالزايي در كشور داشته است، مي‌تواند با حمايت از اشتغال روستايي و قشرهاي كم برخوردار همچون مددجويان كميته‌ امداد و بهزيستي اقدامات خوبي در اين حوزه داشته باشد.

دكتر غلامرضا كاتب افزود: با همكاري بنياد بركت امسال 10 پروژه ساخت مسجد در روستاهاي گرمسار كه نيمه‌كاره بوده‌اند به اتمام مي‌رسند و همچنين در اين حوزه به دنبال ساخت و تكميل خانه‌هاي علم در اين روستاها با حمايت ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) هستيم.

افتتاح و آغاز عمليات ساخت 4 مدرسه‌ در گرمسار

در ادامه اين سفر و طي مراسمي دو مدرسه‌ بركت 18 و 6  كلاسه در روستاي كوشك گرمسار و شهر گرمسار به بهره‌برداري رسيدند.

مدرسه روستاي كوشك با زيربناي 654 مترمربع و در6 كلاس و در مساحت 1930مترمربع و با اعتبار يك ميليارد و 100ميليون تومان توسط بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)ساخته شده است.

همچنين پروژه‌ هنرستان دخترانه بركت گرمسار شامل 18 كلاس و كارگاه، در دو طبقه و زيربناي 2483 مترمربع و اعتبار 2 ميليارد و 100ميليون تومان افتتاح شد.

همچنين 2 پروژه مدرسه بركت، از جمله مدرسه‌ 12كلاسه‌ بركت ايوانكي با زيربناي 1917 مترمربع و با اعتبار 2ميليارد و 400 ميليون تومان كلنگ‌زني و عمليات اجرايي آنها آغاز شد.

لازم به توضيح است به همت بنياد بركت تاكنون در شهرستان گرمسار مشاركت در 2 طرح توانمندسازي اقتصادي و اشتغال‌زايي، تكميل بيمارستان 154 تخت‌خوابي گرمسار و ساخت 6 مدرسه با 57 كلاس درس انجام شده است.

رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در جمع مردم ايوانكي گفت: در برنامه‌هاي ستاد اجرايي به دنبال توسعه اشتغالزايي در روستاها به عنوان يك مؤلفه بومي در مناطق محروم هستيم و قرار شده است در اين سفر 8 روستاي بخش ايوانكي در حوزه مشاغل خانگي تحت حمايت مالي و تسهيلاتي ستاد قرار بگيرند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار