کد خبر: 907269
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی را تسلیت گفت‌.

متن کامل پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی به شرح زیر است:

انا لله وانا الیه راجعون

خبر درگذشت عالم پارسا و انقلابی، استاد اخلاق حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی در نخستین روز ماه ضیافت الهی موجب تأثر شد.

آن مرحوم از پیشگامان انقلاب اسلامی و یاوران امام خمینی(ره) بود و در این مسیر مجاهدت و فداکاری بی‌دریغ داشت و پس از پیروزی انقلاب، بی توقع آن را ادامه داد و زبان نصیحت را با حمایت مسئولانه همراه کرد. همچنین در ارتباطات مردمی و حل مشکلات عمومی، نقش دیرین علمای دین را تداوم داد. خانه‌اش ملجا مردم بود و پس از انقلاب تا آخرین روزهای حیات مبارکش، هم‌چنان ماند.

اینجانب فقدان این عالم مردمی را به مقام معظم رهبری، مراجع عظام و جامعه روحانیت، خاندان و بیت معظم ایشان صمیمانه تسلیت می‌گویم و برای آن مرحوم در این روزهای مبارک، رحمت واسعه الهی مسألت می‌دارم.

سیدعباس صالحی

گفتنی است پیکر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی خطیب و استاد اخلاق مشهور و نماینده مجلس هفتم از چندی پیش به دلیل عارضه ریوی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود.

این عالم دینی متولد پانزدهم آبان 1315 در رفسنجان کرمان دیده به جهان گشود، ایشان از یاران قدیمی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود، حضور در مجلس هفتم به عنوان نماینده مردم تهران از دیگر سوابق این استاد اخلاق است. پس از اتمام دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به امور محرومین و رفع مشکلات مردم یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی تاپایان عمر خویش به آن اهتمام داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار