کد خبر: 907154
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس دوران ایثار و شهادت، گنجینه‌ای غنی برای کشور محسوب می‌شود و یکی از راه‌هایی که می‌توان جامعه را در زمان خطر بیمه کرد، توجه به نقاط عطف تاریخ انقلاب است.

مجید خدابخش در نشست ستاد گرامیداشت سوم خرداد بابیان اینکه همه هشت سال دفاع مقدس ارزشمند بوده و جزو مقطع تاریخی شاخص و ارزشمند ملت ایران است، اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس روزهایی خاصی وجود دارد که نقطه عطفی در تاریخ محسوب می‌شود و سوم خرداد و آزادی خرمشهر نمونه بارز این روزها است.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم سوم خرداد وحدت بین ارتش، سپاه و حضور تمامی اقشار مردم در کنار نیروهای مسلح بود و این اتفاقی غرورآفرین بود، اتفاقی که هرسال باید برای نسل جوان به طرق مختلف در مدارس و دانشگاه‌ها یادآوری و مطرح شود تا نسل‌های آینده بیشتر بدانند و این مؤثر است.

استاندار آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه یکی از دلایل پیروزی وحدت، تلاش و مدیریت بود چراکه ماه‌ها برنامه‌ریزی برای آزادی خرمشهر انجام‌شده بود، اضافه کرد: اینکه امام (ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» درسی آموزنده و ماندگار بود، در کنار همه تلاش‌ها محوریت الهی و رحمت الهی رمز پیروزی بوده و آن چیزی بود که درس ماندگاری و پایداری داد.

وی ادامه داد: در هرکجای دنیا برای چنین روزهایی اسم خاص نامگذاری شده و برای یادآوری آن موزه،کتاب، نمایشگاه و فیلم با محوریت آن روز تهیه می‌کنند تا نسل‌های آینده با آن بیشتر آشنا شوند.

خدابخش با تأکید بر ضرورت تجلیل از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: به‌جای سخنرانی در مراسم چنین روزهایی، خاطرات آن دوران باید توسط خود رزمندگان حاضر در جبهه‌ها بیان شود و این کار بسیار تأثیرگذار است.

وی گفت: بسیاری از فرماندهان معتقدند اگر تنها 20 درصد رمز و رموزی که در آن دوره وجود داشت به پشت جبهه‌ها منتقل کنیم جامعه را به‌صورت مطلوبی می‌توان مدیریت کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه همه ایام دوران هشت سال دفاع مقدس، روزهای موجب فخر و شرف ملت ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: با توجه به این مسئله تجلیل از رزمندگان و ایثارگران و بزرگداشت آن روزها به‌نوعی عبادت، خدمت و رویداد بزرگ تاریخی و فرهنگی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: یادآوری چنین روزهایی بسیار اهمیت داشته و نباید از آن غفلت کرد، چراکه دوران هشت سال دفاع مقدس دوران ایثار و شهادت، گنجینه‌ای غنی برای کشور محسوب می‌شود و یکی از راه‌هایی که می‌توان جامعه را در زمان خطر بیمه کرد، توجه به نقاط عطف تاریخ انقلاب است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر