کد خبر: 907151
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل:
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه تمام تهدیدات برای ایجاد نارضایتی در بین مردم است، گفت: 250 شبکه فارسی زبان به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا در جامعه نارضایتی ایجاد کنند.

سردار غلامعلی حیدری  در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه نمایش توانمندی‌های موشکی برای بازدارندگی دشمن است، اظهار داشت: امنیت یکی از دغدغه‌های اساسی و حیاتی جوامع به شمار می‌رود که همواره با تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی مواجه است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل اقدام غیرمسلحانه بوده که این موضوع بر عهده تمام دستگاه‌ها است، ادامه داد: قطعاً شرط بقا و ایجاد یک شهر ایمن، نیازمند پایداری است و در این زمینه پدافند غیرعامل در ذات معماری ایرانیان بوده چرا که بافت‌های قدیمی به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که عاملی برای بازدارندگی حمله دشمن باشد.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به جایگاه ویژه کشور و ضرورت صیانت از آن یادآور شد: ایران از لحاظ جایگاه ژئوپلیتیک، منابع انسانی هوشمند و انقلابی، منابع انرژی گاز، نفت و ذخایر استراتژیک معدنی اهمیتی بسیاری دارد.

وی، وضعیت بد استقرار عناصر کالبدی،کاربری‌های نامناسب شهری، شبکه ارتباطی ناکارآمد، بافت شهری فشرده، وضعیت بد تاسیسات زیربنایی شهری و کمبود و توزیع نامناسب خدمات شهری را از عوامل اساسی در افزایش میزان آسیب‌های وارد شده به کالبد شهر دانست. 

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: وابسته بودن سیستم‌های حیاتی به یکدیگر و زیرساخت‌های آبشاری منجربه قطع تمام سیستم‌ها در مواقع بحران خواهد شد، برای مثال 60 درصد سوخت نیروگاه‌های کشور گاز است، بنابراین در صورت قطع گاز 60 درصد نیروگاه‌های کشور از کار خواهند افتاد.

حیدری تصریح کرد: پدافند غیرعامل، سازمانی صلح آمیز و انسان دوستانه است که تلاش می‌کند مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

وی با اشاره به اهداف پدافند غیرعامل در حوزه سرمایه انسانی، زیرساختی، فیزیکی و سایبری افزود: تلاش پدافند غیرعامل حفاظت از جان انسان‌ها حفاظت است تا اگر اتفاقی رخ داد کمترین آسیب را داشته باشیم. 

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: در زمان خطر ساختمان‌ها باید پناهگاه مردم باشند و یا در زمان تهدید هر چیزی که با کامپیوتر کار می‌کند، نباید قطع نشود.

حیدری با بیان اینکه باید تاب‌آوری تمام سیستم‌ها را افزایش دهیم تا در زمان خطر با مشکل مواجه نشویم، افزود: در زمینه پدافند پرتویی در حال حاضر نیروگاه ارمنستان در نزدیکی آذربایجان‌شرقی قرار دارد که باید مراقب این موضوع بود. 

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل بیان داشت: مراکز خطرزا نباید در مناطق پر جمعیت ساخته شود و در صورت احداث باید از مناطق پر جمعیت خارج شود و اگر نشد، باید مراقب باشیم اتفاقی رخ ندهد.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل، مهم‌ترین تهدید حال حاضر را تهدید اقتصادی دانست و گفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا سه قرارگاه تاکتیکی راه‌اندازی کرده که وظیفه دارند تمام مسائل اقتصادی کشور را رصد کنند برای مثال بر روی کالای مورد نیاز کشور متمرکز می‌شوند و از فروش آن کالا به کشور ممانعت می‌کنند.

حیدری اظهار کرد: نسخه شفابخش تهدیدات اقتصادی، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه با مصرف کالای داخلی همچنین افزایش کیفیت کالای داخلی، وابستگی به محصولات خارجی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تمام تهدیدات برای ایجاد نارضایتی در بین مردم است، تاکید کرد: 250 شبکه فارسی زبان به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا در جامعه نارضایتی ایجاد کنند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: هدف این شبکه‌ها جدایی مردم از حاکمیت، ایجاد نارضایتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای ایجاد مشکلات است، بنابراین باید آسیب‌ها را برطرف کنیم و نگذاریم برای دشمن سوژه ایجاد شود.

حیدری با بیان اینکه یکی از راه‌های جلوگیری از جنگ و خونریزی قوی کردن همه جانبه کشور در تمام ابعاد است، عنوان کرد: تلاش پدافند غیرعامل حفاظت از جان انسان‌هاست تا در صورت زمان وقوع اتفاق،کمترین آسیب را داشته باشیم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر