کد خبر: 907148
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان‌شرقی
مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان‌شرقی ؛ تحقق شعار سال ۹۷ را منوط به همکاری مثلثی دولت، تولید کننده و مردم دانست.

حسین شبستانی ،تحقق شعار سال را بهترین راهکار موثر در جهت برون‌رفت از بحران اقتصادی کنونی کشور و بسیاری از مشکلات بیان کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به رسم سال‌های گذشته برای هر سال براساس افق چشم‌انداز نظام و وضعیت آن دوره، فرمان و هدف میان‌‎مدتی را برای هدایت مسوولان، مدیران اجرایی نظام و مردم تعیین می‌کنند که در صورت توجه به تدبیر هوشمندانه رهبری است که می‌توان در مسیر رشد و شکوفایی کشور گام‌های موثری برداشت.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان شرقی با اشاره به تحقق شعار سال 97 مبنی بر حمایت از کالای ایرانی گفت: امسال هم طبق روال سال‌های گذشته، رهبر معظم انقلاب با توجه به وضعیت معیشت و اقتصاد جامعه، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را این بار در قالب حمایت همه جانبه از کالای ایرانی مطرح کردند.

تحقق شعار سال به همگرایی دولت، تولیدکننده و مردم نیاز دارد

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان‌شرقی در ادامه تاکید کرد: در راستای تحقق شعار سال‌جاری، سه عامل دولت، تولیدکننده و ملت نقش تعیین‌کننده‌ای دارند چرا که در صورت همکاری این سه بخش است که می‌توان در مسیر رونق تولید ملی گام‌های موثری برداشت.

به گفته وی، دولت باید از تولیدکنندگان داخلی نهایت حمایت را به عمل آورد تا اینکه تولیدکننده بتواند بدون دغدغه مالی و قانونی به فکر تولید محصولات با کیفیت باشد.

شبستانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه تولیدکننده داخلی هم باید با تکیه بر دانش روز دنیا، محصولات با کیفیتی حداقل هم‌تراز با مشابه خارجی را به بازار عرضه کند، تصریح کرد: مردم هم باید برای حمایت از تولیدات داخلی از محصولات وطنی استفاده کنند.

دانشگاه‌ها با فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی در تحقق شعار سال تاثیرگذار باشند

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان‌شرقی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تاکیدات رهبری؛ مسئله اقتصاد و معیشت مردم مهم‌ترین مسئله اصلیِ سال‌جاری است، حال این پرسش مطرح می‌شود که دانشگاه‌ها برای حل این مشکلات چه وظایفی دارند، اظهار داشت: دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی با ایجاد فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی در جامعه و شرکت‌های دانش‌بنیان و در این راستا با تولید علم و فناوری با توجه به نیاز روز جامعه به کمک تولید ملی بشتابند.

این فعال دانشجوی با بیان اینکه دانشگاهیان و نخبگان جامعه برای تحقق شعار سال دو نقش جامع و کلیدی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: نخبگان دانشگاهی با تکیه بر علم و دانش روز، امکان بالابردن کیفیت محصولات داخلی را ایجاد کنند تا اینکه بتوانند در بازار فروش، با محصولات مشابه خارجی رقابت کنند و اقبال بیشتری برای فروش داشته باشند.

به گفته وی، با توجه به میزاان نفوذ و اثرگذاری نخبگان و دانشگاهیان در سطح جامعه، می‌توانند با ایجاد گفتمان‌سازی در جامعه و به ویژه با تبلیغ کردن محصولات داخلی، ذهنیت مثبتی از استفاده مردم از محصولات داخلی ایجاد کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر