کد خبر: 907134
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱

منطقه 2 آزادراه تهران- شمال نيمه سال ۹۹ بهره‌برداري مي‌شود

رئيس بنياد مستضعفان و جانبازان گفت: اقدامات تأسيساتي و روشنايي منطقه يك آزادراه تهران- شمال آغاز شده و تا چند ماه آينده تمام مي‌شود، همچنين منطقه دو نيز تا نيمه سال ۹۹ به بهره‌برداري مي‌رسد.
به گزارش خانه ملت، محمد سعيدي‌كيا، در خصوص روند عمليات اجرايي پروژه آزادراه تهران- شمال اظهار داشت: پروژه سال 75 آغاز شده است،‌اما بنا بر دلايلي سرعت كار كافي نبود و ازسال 94 بنياد مستضعفان و جانبازان طي تفاهمنامه‌اي با وزارت راه و شهرسازي اجراي پروژه و سرعت بخشيدن به آن را برعهده گرفت. رئيس بنياد مستضعفان و جانبازان با بيان اينكه اين پروژه نياز مردم است و روي كريدور شمال به جنوب كشور واقع شده‌است و به‌عنوان يك اثر تاريخي مردم از تأخير در اجراي آن گلايه‌مند هستند، گفت: رابطه بسيار خوبي بين بنياد مستضعفان و وزارت راه برقرار است كه مي‌توان نتيجه آن را در روند اجرايي پروژه مشاهده کرد. وي با اشاره به اينكه بايد از حضور اعضاي كميسيون شوراها و امور داخلي كشور در مجلس شوراي اسلامي به منظور بازديد از پروژه تشكر كرد، ادامه داد: كل مسير آزادراه به چهار منطقه تقسيم شده كه منطقه چهار حدوداً سه سال قبل به بهره‌برداري رسيد و با پيمانكار چيني منطقه يك نيز كه طول راه را 63 كيلومتر كوتاه مي‌كند و كار بسيار پيچيده و فني است،‌تسويه‌حساب شد و حجم عظيم كار باقي مانده بين پيمانكاران ايراني با مناقصه تقسيم شده است.
سعيدي‌كيا با تأكيد بر اينكه در منطقه يك آزادراه 11 پيمانكار مشغول كار هستند، عنوان كرد: در اجراي پروژه از ‌تكنولوژي‌هاي روز دنيا استفاده مي‌شود و رويه بتني را جايگزين روكش آسفالتي قرار داده‌ايم و تونل‌هاي طويل كه ممكن است در آنها آتش‌سوزي صورت بگيرد،‌داراي سقف كاذب هستند كه در آنها مكنده‌هاي قوي هوا كار گذاشته شده تا دود ناشي از آتش‌سوزي را به خارج از تونل انتقال دهند.‌همچنين بين تونل‌هاي بلند ارتباط برقرار شده تا در صورت سانحه خودروها و مسافران بتوانند مسير را دور بزنند. وي با بيان اينكه اين پروژه پيچيده و سخت تماماً توسط پيمانكاران، مشاوران و نيروهاي ايراني در حال اجرا است، تصريح كرد: پيمانكاران منطقه دو انتخاب شده‌اند و چند ماه است كه مشغول كار هستند. در منطقه سه نيز به لحاظ تأمين مالي واجرا مناقصه بين‌المللي گذاشته مي‌شود،‌در صورتي كه پيمانكاران خارجي مناقصه را برنده شوند،‌شرط ما براي آنها انجام كارهاي اجرايي توسط پيمانكاران ايراني است. رئيس بنياد مستضعفان و جانبازان با تأكيد بر اينكه اميدواريم طي ماه‌هاي آينده منطقه يك آزادراه با كيفيت و ايمني خوب زير عبور و مرور قرار بگيرد، خاطر نشان كرد: اقدامات تأسيساتي و روشنايي منطقه يك آغاز شده و تا چند ماه آينده تمام مي‌شود، همچنين منطقه دو نيز تا نيمه سال 99 به بهره‌برداري مي‌رسد.

سقف مجاز افزايش قيمت خودرو 9/6 درصد است

وزير صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد: خودروسازان مجاز به افزايش بيش از 6/9 درصدي قيمت خودروهاي داخلي نيستند.
به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد شريعتمداري از مردم خواست تخلفات خودروسازان را در زمينه افزايش قيمت‌ها گزارش كنند و به سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان مأموريت داد تا گزارش‌ها را بررسي و با تخلف احتمالي برخورد كند.
شريعتمداري پيش از اين، افزايش نرخ ارز و حداقل دستمزدها را به عنوان عوامل اجتناب‌ناپذير گراني خودروهاي داخلي و خارجي اعلام كرده بود. به گفته اين مقام مسئول، شوراي حقوق و دستمزد، افزايش حداقلي دستمزدها را اعلام كرده كه بر صنعت خودروسازي تأثيرگذار خواهد بود. وي بيان داشت: ممكن است نياز پيدا كنيم تا با افزايش بهره‌وري از افزايش بي‌رويه قيمت‌ها جلوگيري كنيم. شريعتمداري در عين حال تأكيد كرد: آن دسته از خودروها كه كمتر از 45 ميليون تومان قيمت دارند، از شيوه‌هاي قيمتگذاري شوراي رقابت تبعيت مي‌كنند. وزير صنعت، معدن و تجارت بيان داشت: خودروهاي داخلي بالاي 45 ميليون تومان نيز كه البته از سوي عامه مردم مورد استفاده قرار نمي‌گيرند، از سوي خودروسازان و با نظارت سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از حيث شيوه قيمتگذاري مورد بررسي قرار خواهند گرفت.

نرخ تورم ۳ ماه آينده صعودي خواهد بود

معاون پژوهشكده آمار عنوان كرد كه روند نرخ تورم در ماه‌هاي ارديبهشت، خرداد و تير سال جاري صعودي خواهد بود.
ايوب فرامرزي در گفت‌وگو با راديو ضمن اشاره به نرخ تورم 1/8 درصدي فروردين ماه سال جاري از سوي مركز آمار ايران افزود: نرخ اعلامي اين مركز تنها مربوط به تغييرات شاخص قيمت كالا‌ها و خدمات مصرفي خانوار است. وي همچنين اظهار داشت: از شاخص مزبور در ادبيات اقتصادي دنيا به عنوان نرخ تورم ياد مي‌شود در حالي‌كه تورم مفهومي گسترده‌تر و وسيع‌تري از اين شاخص است؛‌چراكه خيلي از كالا‌ها مصرفي نبوده، ولي در محاسبات تورم مورد توجه قرار مي‌گيرد.
معاون آمار‌هاي اقتصادي پژوهشكده آمار گفت: بسياري از كشور‌هاي جهان از شاخص قيمت كالا‌ها و خدمات مصرفي خانوار به عنوان نماينده‌اي از تورم استفاده مي‌كنند. وي در ادامه ضمن اشاره به اجزاي تشكيل دهنده تورم 8/1 درصدي فروردين ماه سال جاري در كشور افزود: مجموع سبد مصرفي خانوار دو جزء عمده و اساسي دارد. فرامرزي تصريح كرد: جزء اول شامل كالا‌هاي خوراكي، آشاميدني و دخانيات و جزء دوم مشمول كالا‌هاي غير‌خوراكي و خدمات است. وي همچنين گفت: جزء اول و دوم سبد مصرفي خانوار در فروردين ماه امسال به ترتيب 4/11 و 6/9 درصد رشد داشته است. معاون پژوهشكده آمار افزود: آمار و ارقام موجود نشان مي‌دهد،‌عامل اصلي رشد نرخ تورم در نخستين ماه سال جاري كالا‌هاي خوراكي، آشاميدني و دخانيات بوده‌است. وي همچنين گفت: روند نرخ تورم در ماه‌هاي ارديبهشت، خرداد و تير سال جاري صعودي خواهد بود.

‌حجم خريد نفت ژاپن از ايران تغيير نمي‌كند

يك مقام پالايشگاه ايدميتسو گفت:‌خريد نفت اين پالايشگاه از ايران بسيار اندك است و خروج امريكا از برجام تأثير مهمي بر ثبات خريد نفت اين شركت از ايران نمي‌گذارد.
به گزارش رويترز، يك مقام رسمي پالايشگاه ژاپني ايدميتسو كوسان مي‌گويند خريد نفتش از ايران بسيار اندك و كمتر از يك درصد كل خريد نفت اين پالايشگاه است.
نورياكي ساكاي، مديركل ايدميتسو به خبرنگاران گفت: خروج امريكا از برجام تأثير مهمي بر ثبات خريد نفت اين شركت از ايران نمي‌گذارد.
شركت ايدميتسو، دومين پالايشگاه بزرگ ژاپن به لحاظ فروش است و سه پالايشگاه با ظرفيت 500 هزار بشكه در روز دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار