کد خبر: 907131
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹

اروپا حذف دلار امريكا را از معاملات نفتي با ايران بررسي مي‌كند

يك منبع ديپلماتيك گفت:‌اتحاديه اروپا در حال بررسي تغيير ارز پرداخت خريدهاي نفتي خود از ايران، از دلار به يورو و حذف دلار امريكا از اين تراكنش‌هاست.
به گزارش «فارس»، يك منبع ديپلماتيك به اسپوتنيك گفت اتحاديه اروپا در حال بررسي تغيير ارز پرداخت خريدهاي نفتي خود از ايران، از دلار به يورو و حذف دلار امريكا از اين تراكنش‌هاست.
بروكسل با واشنگتن در خروج از توافق هسته‌اي كه در دوره اوباما حاصل شد، موافق نيست. دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور كنوني امريكا متعهد شده بود تا تحريم‌ها عليه ايران را دوباره اعمال كند.
اين منبع آگاه افزود: «من محرمانه اين اطلاعات را دارم كه اتحاديه اروپا براي پرداخت‌هاي نفتي به ايران در حال تعويض دلار به يورو است.»
فدريكا موگريني، مسئول ارشد سياست خارجي اروپا، اوايل اين هفته گفت:‌وزراي خارجه انگليس، فرانسه، آلمان و ايران توافق كرده‌اند تا در واكنش به اين اقدام واشنگتن طي چند هفته آينده، روي راه‌حل‌هاي عملي كار كنند. اين اتحاديه در نظر دارد روابط اقتصادي خود را با ايران به ويژه در حوزه عرضه نفت و گاز حفظ كند و تعميق دهد.

آخرين وضعيت تشكيل سامانه بررسي حقوق‌هاي دولتي

رئيس سازمان بازرسي كل كشور از اهتمام سازمان بازرسي براي بررسي تمامي حقوق‌هاي دولتي خبر داد.
به گزارش «مهر»، ناصر سراج در خصوص نظارت سازمان بازرسي بر حقوق‌هاي دولتي گفت: قرار بود سامانه‌اي براي بررسي حقوق‌هاي دولتي تشكيل شود تا سازمان بازرسي بتواند به كار نظارت خود با دقت بيشتري ادامه دهد. وي افزود: وظيفه تشكيل اين سامانه بر عهده دولت است و قرار بود دولت اين سامانه را تشكيل دهد كه تا‌كنون اقدامي انجام نداده است. رئيس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: به آقاي نوبخت هم اين مسئله بيان شده كه ايشان در پاسخ اعلام كرد پيگير هستيم و اين سامانه را تشكيل مي‌دهيم،‌اما تا كنون اين مهم رخ نداده است. سراج افزود:طبق قانون قرار است اطلاعات حقوق‌ها از سال ۸۸ به بعد در آن سامانه ثبت شود تا بر اساس آن سامانه، سازمان بازرسي كل كشور و ديوان محاسبات، حقوق‌ها را بررسي و نسبت به شناسايي تخلفات اقدام كند.

آورده يك ميليارد و ۱۶۷ ميليون دلاري پتروشيمي‌ها براي كشور

توليد مجتمع‌هاي پتروشيمي در فروردين ماه ۹۷ در مجموع به بيش از ۴ ميليون و ۷۰۰ هزار تن و ارزش صادرات اين بخش به بيش از يك ميليارد و ۱۶۷ ميليون دلار رسيد.
به گزارش وزارت نفت، ظرفيت اسمي ۵۷ مجتمع پتروشيمي حدود ۶۲ ميليون تن است كه از اين ميزان حدود ۶۰ ميليون تن در برنامه توليد واقعي قرار دارد. عملكرد ۲۰ مجتمع پتروشيمي مستقر در منطقه ماهشهر در فروردين ماه امسال يك ميليون و ۷۳۳ هزار تن بوده است. همچنين عملكرد ۱۶ مجتمع پتروشيمي مستقر در منطقه عسلويه نشان مي‌دهد، توليد واقعي اين منطقه در مدت زمان ياد شده بيش از ۲ ميليون و ۳۸ هزارتن بوده است. توليد واقعي ۲۱ مجتمع پتروشيمي مستقر در مناطق داخلي كشور در دوره مورد بررسي بيش از ۹۳۵ هزار تن بوده است. در همين مدت مجموع كل توليد صنعت پتروشيمي در فروردين ماه امسال حدود7/4 ميليون تن بوده‌است و ميزان فروش داخلي صنعت پتروشيمي تا پايان فروردين ماه نيز بيش از يك ميليون و ۳۲۵ هزار تن به ارزش بيش از ۳۴ ميليارد و ۵۹۰ ميليون ريال بوده است.
فروش بين مجتمعي شركت‌ها نيز بيش از ۸۴۹ هزار تن و به ارزش بيش از ۱۹ ميليارد و ۷۱۴ ميليون ريال رسيده است. بر اساس اين گزارش، مجتمع‌هاي پتروشيمي در نخستين ماه سال ۱۳۹۷ بيش از يك ميليون و ۹۹۰ هزار تن محصول به ارزش بيش از يك ميليارد و ۱۶۷ ميليون دلار صادر كرده‌اند. در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس بيش از ۹۹۹ هزار تن محصول به ارزش ۵۷۴ ميليون و ۷۳۸ ميليون دلار صادر و در منطقه ماهشهر نيز بيش از ۶۳۸ هزار تن محصول به ارزش بيش از ۳۳۴ ميليون دلار روانه بازارهاي بين‌المللي شد. همچنين تا پايان فروردين ماه، در ديگر مناطق، بيش از ۳۴۱ هزار تن محصول به ارزش ۲۵۸ ميليون دلار صادر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار