کد خبر: 907121
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
شاعران و خوانندگان انقلابي عليه سراب برجام گردهم آمدند
ويژه برنامه «مرگ بَر جامِ سراب» با حضور چهره‌هاي شعر و موسيقي انقلاب و با توجه به اتفاقات اخير از جمله عهدشكني و خروج امريكا از برجام و تجاوز رژيم كودك‌كش اسرائيل در فلسطين روز گذشته در محل سالن بصيرت لانه جاسوسي امريكا برگزار شد.
فرزين ماندگار

ميلاد عرفان پور در اين مراسم شعر خود را با عنوان هتل كوبورگ كه سه سال پيش و در جريان مذاكرات ايران با 1+5 به همراه محمدمهدي سيار سروده بود قرائت كرد. «من به لبخند گرگ بدبينم/به دروغ بزرگ بدبينم/گرم‌تر مي‌‌شود مذاكره‌‌ها/تنگ‌تر مي‌‌شود محاصره‌ها/اين چه بازي‌ست اين چه شطرنج است/كه نصيب پياده‌ها رنج است.»
عرفان پور در ادامه شعر دوم خود را كه درونمايه‌اي طنز داشت با عنوان «امريكا خوب است» خطاب به امريكادوستان خواند. اين شاعر شعر سوم خود را نيز با عنوان دولت كاريكاتور درباره جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي قرائت كرد. در بخش ديگر اين برنامه سيدحمزه موسوي ديگر خواننده جوان موسيقي انقلاب قطعه «كجايند اين سران» را اجرا كرد. اين قطعه براي اولين بار اجرا مي‌شود. شاعر اين شعر ياسر قنبرلو می‌باشد، موسيقي آن برعهده گرانش عاشوري است و تنظيم آن را آقاي كاشي انجام داده است. او در سخناني گفت: خوشحالم در جمع شما هستم و شعار مرگ بر امريكا سر مي‌دهم. علي محمد مؤدب، شاعر انقلابي نيز براي اجراي شعر روي سن برنامه حاضر شد. او قبل از اجراي خود در سخناني گفت: اين روزها به خاطر شهادت مردم فلسطين، غمگين هستيم. درنده خويي اين كساني كه لبخندهاي قشنگي هم دارند در چنين روزهايي بهتر مشخص مي‌شود. او با اشاره به عنوان اين شب شعر و موسيقي ادامه داد: جام سراب اصلي كه مستي هاي زيادي هم دارد جنگ
فكري- فرهنگي است. ما امروز در حروف، زبان و تصاوير جنگ داريم. اگر ما روزي در جنگ نظامي شكست بخوريم قبل از آن به مرور زمان در جنگ كلمات و حروف شكست خورده‌ايم. مؤدب در فرصتي كه در اختيار داشت دو شعر قرائت كرد كه در ادامه بخش هايي از ابيات آنها را مي‌خوانيد: پيامبر انسان را با پيام‌هاي بازرگاني به سوي ما مي‌فرستند/ما بيهوده شما را زنده نمي‌گذاريم و زنده ايد تا خريد كنيد. او شعر دوم را به كودكان فلسطيني تقديم كرد. «ماه گلوله خورده است و هر ستاره تركشي در آسمان/ابرها پيكرهاي متلاشي‌اند و بادها كودكان سيلي خورده‌اند. كودكان بر ساحل گلوله مي‌خورند و زن را مي‌بينند كه شوت مي‌شوند/توفان شن مي‌زند از آسمان ماهواره و بي‌سيم».
در ادامه اين برنامه محمدحسين مهدويان شاعر جوان ديگري بود كه شعر خود را كه درباره برجام بود قرائت كرد؛ «آن هسته‌اي بي‌خود و اسباب بلا رفت/از كشور سايه هر جنگ و بلا رفت/گفتند كه تحريم هم از كشور ما رفت».
علي فردوسي شاعر ديگري بود كه در ادامه برنامه براي خوانش شعر خود روي سن حاضر شد و سرود: «در دل مردم اين خانه نه اينكه غم نيست/غمخور به يقين آدم نامحرم نيست».
در ادامه حجت الاسلام محمد حسيني شاعر طنزپردازي بود كه جهت خوانش شعرش حاضر شد. او پيش از قرائت شعر خود درباره برجام ابياتي درباره فلسطين خواند. «هم قدس رها مي‌شود ان‌شاءالله/هم عدل برپا مي‌شود ان‌شاءالله/از پيكر اسلام اين غده جدا مي‌شود ان‌شاءالله».
ابيات آغازين شعر دوم حسيني هم به صورت زير است. «هم كل نيازهاي ما تأمين است/اين حجم تلاش مايه تحسين است/ديديد كه امضاء كري تضمين است!».
مليحه رجايي شاعر ديگري بود كه روي سن حاضر شد و با اشاره به اينكه شعر اول خود را كه درباره جنايت‌هاي اسرائيل است به تازگي سروده است شعرش را قرائت كرد؛ «مشتي از ابرهه هرچند در اسرائيل است/مشت ما نيز تهي نيست پر از سجيل است/بمب‌ها از طرف سوريه و لبنان/كار ما نيست فرستاده عزرائيل است.»
امين شفيعي نیز دیگر شاعر طنزپردازي بود كه شعر خود را خطاب به ترامپ رئيس‌جمهور امريكا خواند؛ «در مدح صفات تو به تفضيل فتاده/بوش و اوباما و كلينتون در تو خلاصه».
مهدي كبيري ديگر شاعر جواني بود كه شعر خود را در اين ويژه برنامه خواند؛ «مي خوام امروز يه شعر تازه بگم از اونجايي كه ينگه دنياست/دولتش روي ظلم رو كم كرده است اگر گفتي كجاست امريكاست».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار