کد خبر: 907120
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
با حضور حاتمي‌كيا در ايستگاه پاياني رقم خورد
ابراهيم حاتمي‌كيا كه با حضور در شهر قم در كنار مردم به تماشاي فيلم سينمايي «به وقت شام» نشسته بود، گفت: فيلم ديدن در كنار مردم را شايد براي اولين بار با فيلم «به وقت شام» تجربه كردم. خوشحالم كه اين اكران‌هاي مردمي از مشهد آغاز شد و در شهر قم به ايستگاه پاياني خود رسيد.
علي موحد

كارگردان به وقت شام عنوان كرد: در اين دو ماه من از مردم عزيز انرژي زيادي گرفتم و حتي در برخي مواقع دست و پايم مي‌لرزيد و اين وظيفه من را به عنوان يك فيلمساز سنگين‌تر مي‌كند و من نگران آن بودم كه چگونه بتوانم پاسخگوي محبت مردم باشم.
حاتمي‌كيا در ادامه گفت: خوشحالم كه مي‌بينم پاي روحانيون نيز به سينماها باز شده است. يادم است كه در زمان جنگ فيلمي ساخته شد با عنوان «پرواز در شب» به كارگرداني مرحوم ملاقلي پور كه در آن زمان شاهد حضور روحانيون در سينماها بوديم و آن زمان آرزو كردم كه اين فضا براي فيلم‌هاي خودم به وجود بيايد و الان مي‌بينم كه نه تنها در شهر قم كه شهر مذهبي است، بلكه در تمام شهرهاي ايران روحانيون در كنار مردم به تماشاي فيلم مي‌نشينند. بنده در يكي از سفرها گفتم كه خوشحالم كه متدينين به سينماها آمدند، برخي رسانه‌ها از اين جمله سوء برداشت كردند در حالي كه منظور حرف من كاملاً مشخص بود.
كارگردان فيلم سينمايي «به وقت شام» گفت: واكنش‌هايي كه از سوي مردم از طيف‌هاي مختلف و مخصوصاً خانواده شهدا در اين دو ماه ديدم من را مصمم‌تر به ادامه اين راه كرد، من اجازه مي‌خواهم از مردم شهر قم كه از شهداي زينبيون بگويم؛ كساني كه زبانم قاصر مي‌شد زماني كه در اطراف حلب با آنها روبه‌رو مي‌شدم و خجالت مي‌كشيدم كه مي‌ديدم براي حضور در منطقه چه سختي هايي مي‌كشند و خدا اين فرصت را به من بدهد كه باز هم از اين بچه‌ها حرف بزنم و از شما مي‌خواهم كه از حضرت معصومه(س) عاقبت بخيري براي من بخواهيد تا بتوانم باز هم از شهدا حرف بزنم.
در ادامه اين مراسم مادر شهيد زين‌الدين روي سن آمد و ضمن تقدير از مجاهدت‌هاي ابراهيم حاتمي‌كيا فيلم سينمايي «به وقت شام» را اثري فاخر در شأن شهدا ناميد و گفت: من بعد از فيلم «ده فرمان» كه به سينما براي ديدن فيلم رفتم، نزديك به 50 سال است كه ديگر هيچ فيلمي را در سالن سينما نديدم با وجود اينكه براي خيلي از آثار دعوتم كردند، ولي زماني كه فيلم «به وقت شام» دعوت شدم با پاي جان به سينما آمدم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار