کد خبر: 907118
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
با حضور مديران ارشد صداوسيما صورت گرفت
روز گذشته در آستانه آغاز ماه مبارك رمضان راديو ترتيل با حضور مديران ارشد صداوسيما و حميد شاه‌آبادي معاون صداي رسانه ملي راه اندازي شد.
فرزين ماندگار

در اين مراسم حميد شاه آبادي معاون صداي رسانه ملي گفت: ما امروز در موضوع قرآن هزاران گام از گذشته جلوتريم اما همچنان نسبت به نقطه مطلوب عقب هستيم. امروز فضاي قرآني و انس با قرآن در كشور ما به بركت نظام ولايتمدار و خون شهيدان دهها و صدها برابر بيشتر شده ولي صداوسيما تكليف دارد اين بستر را براي زندگي قرآني فراهم كند. معاون صدا عنوان كرد: ما بايد همه زندگي و تلاشمان اين باشد كه قرآن را درك كنيم و اگر بخواهيم جامعه قرآني داشته باشيم بايد شاخص‌هاي پيشرفت و توسعه تغيير كند. شاخص پيشرفت براي تراز انسان ها، تحصيلات دانشگاهي شده است اما بايد اين شاخص‌ها را تغيير داد. قرآن به عنوان بالاترين بازدارنده انسان‌ها در خلوت‌شان از گناه، بزرگ‌ترين سرمايه اجتماعي انسان‌هاست كه به همان اندازه بالاترين شتاب دهنده به سمت خيرات هم است. عباس سليمي مجري پيشكسوت و استاد حوزه علوم قرآني نيز در بخش ديگري از اين مراسم عنوان كرد: ۴۰ سال قبل سهم مخاطبان از راديو و تلويزيون فقط دقايقي در طول شبانه روز بود و ما شب‌ها ساعت ۲۱ فقط سه دقيقه مي‌توانستيم قرائت عبدالباسط را بشنويم. سال گذشته به لطف خداوند راديو تلاوت و راديو ترتيل راه‌اندازي شد اينها بركاتي است كه بايد براي آنها خداوند را شاكر باشيم و اميدوارم اين حركت استمرار داشته باشد. راديو ترتيل به مثابه موج است و هنر مديران رسانه ملي اين است اين موج را به جريان يعني يك حركت مستمر تبديل كنند.
سليمي نسبت به ادامه راديو ترتيل بعد از ماه رمضان درخواست داد و بيان كرد: ما نمي‌توانيم خود را توجيه كنيم كه با عيد فطر يك باره راديو ترتيل متوقف شود. به دلايل كارشناسي و فني كشور و جامعه نيازمند ادامه شبكه هايي چون راديو آوا است درحالي كه جامعه به ادامه راديو ترتيل نيز نياز دارد. احمد ابوالقاسمي، مدير راديو قرآن و راديو ترتيل نيز در اين مراسم با اشاره به تأكيدات رهبر انقلاب بر مباحث قرآني عنوان كرد: ما با توجه به اين تأكيدات فراوان در انجام كار خود مصمم‌تر شديم. خوشبختانه با اتكا و علاقه معاونت صدا و طبق اعلام مركز پژوهش و سنجش افكار صداوسيما راديو قرآن توانسته با رشد مطلوبي در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ و ۹۴ ظاهر شود. نياز عمومي جامعه و برقراري ارتباط با قاريان و دسترسي به ترتيل‌هاي مختلف موجب راه اندازي راديو ترتيل به صورت ۲۴ ساعته شد. راديو قرآن اين آمادگي را دارد براي نيل به هدف تربيت ۱۰ ميليون حافظ قرآني، گام بردارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار