کد خبر: 907110
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رئيس پليس تهران بزرگ با درخواست از شهروندان براي رعايت شئونات ماه مبارك رمضان از برخورد پليس با كساني خبر داد كه تظاهر به روزه‌خواري كنند.

برخورد با روزه‌خواری در ملأ عامسردار حسين رحيمي گفت: تسهيلاتي را در خصوص ماه مبارك رمضان براي شهروندان تهراني آماده كرديم و اولين موضوع آن كاهش يك ساعته طرح ترافيك است و ساعت پايان طرح ترافيك از ساعت‌19 به‌18 كاهش پيدا كرده است تا همه شهروندان بتوانند در ساعات نزديك به افطار بدون مشكل تردد كنند.
وي درباره زمان فعاليت واحدهاي صنفي در ايام ماه رمضان گفت: واحدهاي صنفي و مراكز پذيرايي به استثناي نانوايي‌ها در طول اوقات شرعي يعني از اذان صبح تا اذان مغرب مجاز به عرضه مواد خوراكي نيستند و اغذيه فروشي‌ها نيز تنها مجاز به ارائه ساندويچ سرد در قالب بسته‌بندي هستند البته سرو ساندويچ در هيچ اغذيه‌فروشي‌اي در طول ماه مبارك رمضان مجاز نيست. وي ادامه داد: تمامي واحدهاي صنفي پذيرايي و پزنده از اذان مغرب تا اذان صبح مجاز به فعاليت هستند و براي بازگشايي واحدهاي صنفي‌شان مي‌توانند يك ساعت قبل از اذان مغرب با رعايت شعائر اسلامي و جلوگيري از روزه‌خواري واحد صنفي خود را باز كنند.
وي در خصوص فعاليت واحدهاي اقامتي و هتل‌ها هم توضيح داد: واحدهاي اقامتي و هتل‌ها و مسافرخانه‌ها صرفاً مجاز به ارائه سرويس به مهمانان مقيم داخل هتل و مسافرخانه هستند و از ارائه خدمات به رهگذران ممنوع است.
وي همچنين در خصوص واحدهاي صنفي و اغذيه‌فروشي‌ها در پايانه‌هاي مسافربري و ترمينال‌ها گفت: اين افراد مجاز به ارائه خدمات در طول ماه مبارك رمضان در ساعات شرعي روز هستند، البته بايد محل پذيرايي خود را استتار كرده و تظاهر به روزه‌خواري نداشته باشند. همچنين سينماها نيز از افطار تا سحر مجاز به فعاليت بوده و هيچگونه مشكلي براي فعاليت آنان وجود ندارد. سردار رحيمي خاطرنشان كرد: با هماهنگي مقامات قضائي تمام رده‌هاي پليس با كساني كه تظاهر به روزه‌خواري كرده برخورد مي‌كنند و از مردم تقاضا داريم شئونات اين ماه مبارك را رعايت كنند.

برخورد با روزه‌خواری در ملأ عامدزدي به خاطر ورشكستگي

يكي از متهمان بازداشت شده در جريان طرح رعد مردي 30‌ساله است كه رضا نام دارد. او ماجراي سرقت‌هايش را توضيح داد.
چقدر درس ‌خوانده‌اي؟
ديپلم برق دارم.
شغلت چه بود؟
صاحب يك مغازه لباس فروشي بودم.
درآمدش كفاف نداشت كه رفتي سراغ دزدي؟
ورشكست شده بودم.
هر كه ورشكست شد مي‌رود دنبال دزدي؟
سراغ هر كاري كه مي‌رفتم يا درآمدش كم بود يا خيلي زود بيكار مي‌شدم.
چقدر پول كم آوردي؟
40 ميليون تومان.
ازدواج كرده‌اي؟
بله. بچه تو راهي دارم.
درباره شيوه‌ات توضيح بده.
با فروشندگان تلويزيون‌هاي گرانقيمت در شيپور يا ديوار تماس مي‌گرفتم و درخواست مي‌كردم تا كالا را برايم پيك كنند. سر قرار كه حاضر مي‌شدم كالاها را با پيك ديگري به يك آدرس مي‌فرستادم. بعد كه خيالم از دور شدن كالاها راحت مي‌شد با نشان دادن يك رسيد كه قبلاً آن را جعل كرده بودم مدعي مي‌شدم كه پول كالا را به حساب فروشنده واريز كرده‌ام. آنها هم قبول مي‌كردند و به دنبال كار خودشان مي‌رفتند. من هم سوار موتورم مي‌شدم و به دنبال كالاهايي كه به آدرس خانه‌ام پيك كرده بودم، مي‌رفتم.
چند وقت بود كه سرقت مي‌كردي؟
شش الي هفت ماهي مي‌شد.
چطور شد كه بازداشت شدي؟
رد پلاك موتورم را زدند و من را بازداشت كردند.
نمي‌دانستي كه امكان دارد رد پلاك را بزنند؟
تازه كار بودم.
يعني بعد از آزادي دوباره مي‌خواهي ادامه بدهي؟
(سكوت متهم)

رعد 11 پليس پايتخت بر سر 909 تبهكار

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با تأكيد بر مبارزه بي‌امان پليس با مخلان نظم و امنيت از بازداشت 909 سارق، مالخر، خرده فروش و قاچاقچي مواد مخدر در اجراي يازدهمين مرحله از طرح رعد خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما، سردار حسين رحيمي در حاشيه اجراي طرح در جمع خبرنگاران حاضر شد و در توضيح جزئيات آن گفت: طرح رعد‌۱۱ با برنامه‌ريزي مفصل و كار اطلاعاتي روز گذشته با هدف براي مبارزه با سارقان، مالخران و قاچاقچيان كالا و خرده‌فروشان مواد مخدر با بهره‌گيري از تمام پتانسيل ۱۱‌سركلانتري و ۸۵ كلانتري و پاسگاه اجرا شد. وي ادامه داد: در مجموع در اين طرح رعد، ۲۳۵ حكم قضائي براي ورود به مخفيگاه‌هاي سارقان و مالخران صادر شد و در اين مرحله ۵۴۴‌سارق و مالخر كه شامل ۴۵‌باند مي‌شدند متلاشي و اعضاي آن دستگير شدند و در مجموع ۳۲۵‌خودرو، موتورسيكلت و دوچرخه كشف و ضبط شده است.
سردار رحيمي گفت: ۶۲۲‌پرونده براي اين افراد تشكيل شده است، اين سارقان شامل ۱۷۲ سارق تلفن همراه، ۱۴۸ سارق اقلامي مانند پخش خودرو، ۱۹۸‌سارق باند ضبط و پخش خودرو و ۱۹۰ سارق لاستيك و دهها فقره ديگر مي‌شدند. همچنين در بين اين سارقان دستگير شده يك سارق خانم نيز حضور داشت كه دهها مورد جيب‌بري و كيف‌قاپي در مترو به همراه شوهرش انجام داده بود. رئيس پليس تهران ارزش ريالي اموال كشف شده در جريان اين طرح را 4‌ميليارد و 700‌ميليون تومان اعلام كرد.
وي در توضيح بازداشت خرده فروشان مواد مخدر هم گفت: در اين طرح ۳۲۰‌خرده فروش موادمخدر از نقاط مختلف شهر در ۲۴‌ساعت گذشته دستگير شده‌اند و ۲۳ كيلو و ۹۰۰‌گرم از اين افراد، انواع مواد مخدر كشف و ضبط شده است.
سردار رحيمي همچنين به دستگيري قاچاقچيان كالا اشاره كرد و گفت: در اين طرح ۴۵ قاچاقچي كالا دستگير و ۴۵‌پرونده نيز در همين زمينه تشكيل شده است و از اين افراد انواع كالاهاي قاچاق مثل دارو، پارچه، مشروبات الكلي خارجي، لوازم خارجي، لوازم يدكي خودرو و لوازم پزشكي و ورزشي كشف و ضبط شده است. وي ارزش ريالي اموال قاچاق در اين طرح را بيش از سه‌ميليارد تومان اعلام كرد. رئيس پليس تهران همچنين از كشف يك قبضه كلت كمري، يك سلاح شكاري و شش‌قبضه سلاح سرد و بالغ بر ۷۵‌هزار انواع و اقسام سي‌دي غيرمجاز و ضدفرهنگي خبر داد. وي ارزش ريالي تمامي اموال كشف شده را بيش از 8ميليارد تومان اعلام كرد.

گشت‌هاي ضربت پليس مبارزه با مواد مخدر

رئيس پليس تهران بزرگ همچنين از پاكسازي مناطق شوش، هرندي و مولوي در 20‌روز گذشته خبر داد و گفت: با هماهنگي شهرداري بيش از 98‌خانه كه در اين محدوده به پاتوق معتادان مواد مخدر تبديل شده بود تخريب مي‌شود.
سردار رحيمي اشاره به پاكسازي مناطقي كه محل تجمع معتادان متجاهر بود، گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدر كه با جديت تمام دنبال مي‌شود از ابتداي سال تاكنون سه‌تن و 400‌كيلو انواع مواد مخدر كشف و ضبط شده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 50‌درصد افزايش داشته است.
وي ادامه داد: در كنار برخورد با باندهاي عمده و برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر نيز توسط پليس پيشگيري و پليس مبارزه با موادمخدر به جديت دنبال شده است. همچنين پاكسازي نقاط آلوده در دستور كار پليس قرار گرفته و با اجراي طرح‌هاي فوق ديگر شاهد حضور معتادان در كنار پل‌ها و اتوبان‌هاي شهر نبوده يا به ندرت مشاهده مي‌شوند. وي با بيان اينكه با هماهنگي بين پليس پيشگيري و پليس راهور و با مديريت پليس مبارزه با موادمخدر جمع‌آوري معتادان دنبال مي‌شود، گفت: بيش از 20‌روز است كه پليس پاتوق معتادان و خرده‌فروشان موادمخدر را در مناطقي مانند شوش، هرندي و مولوي بر هم زده و با حضور پليس مبارزه با مواد مخدر سركلانتري بازار و يگان امداد تا اين لحظه هزار و 665‌معتاد و 422 خرده فروش از اين مناطق دستگير شده‌اند. سردار رحيمي خاطرنشان كرد: پليس مبارزه با موادمخدر با 20‌گشت سيار در كوچه‌ها به دنبال معتادان بوده و بيش از 98 منزل را كه در آنها بالغ بر 120‌نفر كه اكثراً معتاد نيز بودند، حضور داشته دستگير و منازل پلمب شده است. ما براي اينكه بتوانيم اين طرح را به سرعت ادامه دهيم از شوراي هماهنگي استان تهران و بهزيستي درخواست كمك كرديم و آنها نيز همكاري لازم را با ما داشتند. رئيس پليس تهران بزرگ با بيان اينكه پاكسازي مناطقي مانند شوش، مولوي و هرندي بسيار حائز اهميت بود، گفت: در جلسه‌اي كه با شهرداري تهران داشتيم قرار شد، تعدادي از اين خانه‌ها كه به پاتوق معتادان تبديل شده بود و گاهاً در آنها بيش از 120‌نفر مشغول مصرف مواد مخدر بودند تخريب و همچنين زمان بازپروري معتادان بيشتر شده و به شش‌ماه افزايش پيدا كرد.
سردار رحيمي با اشاره به گشت‌هاي ضربت پليس مبارزه با موادمخدر سطح شهر تهران گفت: پليس عزم خود را جزم كرده است تا جايي كه مقدور است شهر تهران را از لوث وجود افرادي كه چهره شهر را ناهنجار مي‌كنند، پاك كند.
وي در بخش ديگري از صحبت‌هايش خاطرنشان كرد: همچنين صبح روز گذشته با حضور در منطقه خلازير افراد مالخر را دستگير و اين منطقه را نيز پاكسازي كرديم. همچنين در اطراف بهشت‌زهرا حدود 200 الي 300 چادر مستقر بود كه اعمال خلاف قانون انجام مي‌دادند، اين مناطق نيز در طرح روز گذشته پاكسازي شد و بالغ بر 300‌نفر در اين مناطق دستگير شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار