کد خبر: 907107
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

معاون فني مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت با بيان اينكه تمهيدات بهداشتي و بازرسي‌ها از اماكن و اغذيه‌فروشي‌ها در ماه رمضان تشديد مي‌شود، گفت: در ايام ماه رمضان، عادات غذايي مردم تغيير مي‌كند و با توجه به اين موضوع، ساعت حضور مردم براي تهيه غذا و افطاري در مراكز عرضه مواد‌غذايي نيز تغيير مي‌كند، به همين دليل تيم‌هاي بازرسي بهداشت محيط آمادگي بيشتري را براي كنترل محيط و اماكن تهيه موادغذايي خواهند داشت.
محسن فرهادي درخصوص اقدامات و تمهيدات بهداشتي در ماه مبارك رمضان اظهار داشت: به اين منظور دستورالعملي به معاونت بهداشتي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور مبني بر تشديد بازرسي‌هاي بهداشتي در ايام ماه رمضان ابلاغ شده است.
معاون فني مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت با اشاره به دستورالعمل ابلاغي به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي خاطرنشان كرد: برطبق اين دستورالعمل، با ائمه جماعات، هيئت امناي مساجد و اماكن متبركه و همچنين محل‌هاي برگزاري مراسم مذهبي و هيئت‌ها، هماهنگي‌هاي لازم به عمل خواهد آمد تا همكاران بهداشتي در ابتدا اصول بهداشتي را به متوليان امر آموزش دهند تا به تبع آن هماهنگي‌هاي درون بخشي را انجام دهند.
وي با بيان اينكه اكيپ‌هاي ثابت و سيار بهداشت محيط، ملبس به يونيفرم بهداشت ۱۹۰ خواهند بود، اظهار داشت: ساعت كار بازرسان بهداشت محيط از 8صبح تا 8 شب در نظر گرفته شده است، اين بازرسان در ايام تعطيل نيز به كار خود ادامه مي‌دهند و از آنجا كه ساعت كار اغذيه‌فروشي‌ها مابين زمان افطار و سحري تشديد پيدا مي‌كند، لازم است، در ايام ماه رمضان علاوه بر بازرسي‌هاي قبل از افطار و بعد از وعده سحري، بازرسي‌هاي شبانه را نيز در دستور كار خود قرار دهند.
معاون فني مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت با تأكيد اينكه مردم مي‌توانند شكايات خود را به صورت ۲۴ ساعته از طريق شماره تلفن ۱۹۰ به گوش مسئولان برسانند، درخصوص ضرورت رعايت بهداشت در ليالي قدر افزود: مردم بايد بر رعايت بهداشت فردي در مساجد و هيئت‌ها اهتمام ورزند، مسئولان نيز بايد بر اين موضوع نظارت و تأكيد ويژه‌اي داشته باشند. در ماه رمضان، به هيچ وجه از دستفروش‌ها، مواد‌خوراكي خريداري نكنيد؛ چراكه اين اقلام مورد تأييد نبوده و سلامتشان تضمين نمي‌شود.
وي بر تشديد كنترل، نظارت و بازرسي مستمر از مراكز تهيه و توزيع زولبيا، باميه، آش و حليم‌پزي‌ها، رستوران‌ها، كبابي‌ها و قنادي‌ها و انجام بازرسي‌هاي مستمر شبانه‌روزي در طول ماه مبارك رمضان تأكيد كرد و گفت: با توجه به گرم شدن هوا و قرار گرفتن ماه مبارك رمضان در ماه گرم سال، احتمال شيوع بيماري‌هاي منتقله از آب و غذا، به ويژه بيماري‌هاي عفوني روده‌اي در مكان‌هايي كه به صورت دسته جمعي غذا تهيه و توزيع مي‌شود، افزايش پيدا مي‌كند، بنابراين لازم است تمهيدات بهداشتي بيش از پيش رعايت شود.
فرهادي تصريح كرد: در ايام ماه رمضان با متخلفان و متقلبان بهداشتي برخورد قضايي خواهد شد. از طرفي در ماه رمضان برخي كارگاه‌هاي غيرمجاز زيرزميني مشغول به كار مي‌شوند و موادغذايي مانند زولبيا، باميه، آش و حليم را به قيمت ارزان‌تر مي‌فروشند كه در صورت شناسايي، پلمب می‌شود و با آنها برخورد قضايي صورت خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار