کد خبر: 907106
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
سهم موتورسواران از حوادث رانندگي در تهران تكان‌دهنده است...
عليرضا سزاوار

بسياري از آنها به جبر زمانه موتورسوار شده‌اند. بسياري را مشكلات مالي و باقي را ترافيك سرسام‌آور كلانشهرها موتورسوار كرده است، اما به هر حال كوچك‌ترين اشتباهي براي اين افراد آخرين اشتباه خواهد بود؛ دقيقاً مانند جنگجويان در ميدان جنگ! رئيس اداره تصادفات پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در همين زمينه نسبت به سهم 33درصدي موتور‌سيكلت‌سواران از كل جانباختگان حوادث رانندگي هشدار جدي داده است.

سرهنگ احسان مومني با اشاره به سهم موتور‌سيكلت‌سواران از كل جانباختگان حوادث رانندگي در تهران اظهار كرد: برابر آمارهاي سازمان پزشكي قانوني ۳۳درصد كشته‌شدگان حوادث رانندگي در پايتخت را در سال گذشته موتور‌سيكلت‌سواران شامل شدند كه اين موضوع از آمار بالاي موتور‌سيكلت‌سواران از كل تصادفات مرگبار حكايت دارد. مومني عمده تخلفات موتور‌سواران را نداشتن كلاه ايمني، عبور از محل ممنوعه، انجام حركات نمايشي و حمل بيش از حد بار و مسافر با موتور‌سيكلت اعلام كرد و گفت: در صورتي كه مأموران پليس اين تخلفات را مشاهد كنند، نسبت به توقيف اعمال خواهند كرد. تمامي موتور‌سيكلت‌سواران بايد توجه داشته باشند كه استفاده از كلاه ايمني براي راكب و سرنشين موتور سيكلت الزامي است؛ همچنين سوار كردن بيش از يك نفر سرنشين روي موتور تخلف بوده و در صورت رؤيت پليس حتماً با آن برخورد مي‌شود. رئيس اداره تصادفات پليس راهنمايي و رانندگي به موتور‌سوران توصيه كرد كه چراغ جلوي موتور‌سيكلت را علاوه بر هنگام تاريكي هوا در ساعات روز براي بهتر ديده شدن روشن نگه دارند و از حركات مارپيچ و تغيير مسير ناگهاني خودداري كنند.

وي با بيان اينكه حركت در بين خودروها جزو مواردي است كه مي‌تواند منجر به تصادف شود، گفت: موتور سيكلت‌سواران بايد از جابه‌جايي بار‌هاي حجيم با موتور خودداري كنند؛ چراكه اين موضوع علاوه بر اينكه تخلف محسوب مي‌شود، احتمال وقوع تصادف را تا چندين برابر افزايش مي‌دهد. ضمن اينكه حتماً از سالم بودن ترمز مطمئن بوده و آن را به صورت روزانه چك كنند. اگر مشكلي در اين حد مطرح است، بايد به علل اصلي آن توجه كرد؛ اين مسئله درباره موتورسوارها هم مصداق دارد يا درباره دستفروش‌ها، كار غير‌دائمي، درگيري با نهادهاي مختلف براي گذران زندگي، موضوعاتي است كه هر روز آنها را به هم مي‌ريزد و تا حدي قابل درك است پس از اين همه مشكلات، آنها رفتار خلاف عرف داشته باشند. موتورسواران عوارض مي‌دهند، بيمه پرداخت مي‌كنند و حق زندگي بدون دغدغه دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار