کد خبر: 907100
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
ستاره برزيلي چاره‌اي جز رفتن از پاري‌سن‌ژرمن ندارد
شايعات انتقال احتمالي نيمار به رئال‌مادريد هر روز ابعاد گسترده‌تري پيدا مي‌کند. مهاجم برزيلي پس از انتقال جنجالي‌اش به پاري‌سن‌ژرمن حالا قصد بازگشت به اسپانیا را دارد.
شيوا نوروزي

شايعات انتقال احتمالي نيمار به رئال‌مادريد هر روز ابعاد گسترده‌تري پيدا مي‌کند. مهاجم برزيلي پس از انتقال جنجالي‌اش به پاري‌سن‌ژرمن حالا قصد بازگشت به اسپانیا را دارد. البته او اين‌بار تلاش مي‌کند پيراهن کهکشاني‌ها را به تن کند و به هيچ‌وجه خيال بازگشت به نيوکمپ را ندارد. اگرچه هنوز صحت شايعات مطرح شده مشخص نيست، اما ليونل مسي واکنشي منفي به اين شايعات نشان داده است.

اتفاق وحشتناک

در حالي که به نظر مي‌رسيد ليونل مسي از هم‌تيمي قديمي‌اش حمايت کند، اما تصميم نيمار با واکنش تند مهاجم آرژانتيني روبه‌رو شده است. پوشيدن پيراهن رئال‌مادريد توسط نيمار يکي از سؤالاتي بود که مسي در مصاحبه‌اش به آن پاسخ داد: «اگر اين جابه‌جايي رخ دهد، اتفاق وحشتناکي خواهد بود، آن هم به خاطر معنايي که نيمار براي بارسلونا داشته است. او اينجا با ما عناوين مهمي را کسب کرد، توانست قهرمان ليگ قهرمانان و لاليگا شود. اگر او را در مادريد ببينم، ضربه سختي به ما وارد خواهد شد و از لحاظ سطح تيمي، رئال‌مادريد نسبت به گذشته خيلي قوي‌تر مي‌شود.»

تيم بي‌هويت

ملي‌پوش اسبق برزيل نيز از تصميمات نيمار انتقاد کرد. نيمار همان بازيکني است که با انتقال 222 ميليون يورويي از بارسا به پاري‌سن‌ژرمن رفت، همه رکوردها را شکست و گران‌ترين بازيکن جهان لقب گرفت. حالا نيمار برزيلي از ليگ فرانسه خسته شده و به هيچ وجه قصد ادامه حضور در اين کشور را ندارد. اخبار رسانه‌هاي اروپايي نيز حاکي از اين است که نيمار و پدرش رئال‌مادريد را گزينه اول خود مي‌دانند و مذاکراتشان هم تا به اينجاي کار نتايج خوبي در پي داشته است. اين در حالي است که مخالفت‌هاي زيادي در خصوص اين انتقال مطرح شده و افرادي چون ريوالدو به او هشدارهاي لازم را داده‌اند. ريوالدو در گفت‌وگويي با نشريه اسپانيايي مدعي شده پيش از اين به نيمار در خصوص انتقالش به فرانسه هشدار داده بود، اما با بي‌اعتنايي او مواجه شده است: «اگر نيمار اقدام به ترک پاري‌سن‌ژرمن نکند، هيچ وقت افتخار مهم در آنجا کسب نخواهد کرد. جز اينکه در ليگ قهرمانان اروپا پاري‌سن‌ژرمن يک رقيب جدي بماند، چيزي عايدش نخواهد شد، زيرا لوشامپيونه در قياس با ليگ برتر انگليس و لاليگاي اسپانيا سطح نازل‌تري دارد. من به نيمار قبلاً هم گفته‌ام. حالا هم تکرار مي‌کنم که پاري‌سن‌ژرمن تيمي بدون تاريخ و هويت است.»

نگراني‌هاي زياد

مهاجم ناراضي پاريسي‌ها اين روزها دغدغه‌هاي زيادي دارد. نيمار که چند ماهي است با مصدوميت دست و پنجه نرم مي‌کند، براي دوري از حواشي ترجيح داد دوران نقاهتش را در برزيل سپري کند. با اين حال گفته مي‌شود اين بازيکن به زودي به تمرينات بازمي‌گردد و حضور در جام جهاني هدف اصلي اين بازيکن به شمار مي‌رود. ‌ترس از آسيب‌ديدگي مجدد تنها يکي از نگراني‌هاي مهاجم 26 ساله است. سرمربيگري پاري‌سن‌ژرمن به تازگي به توماس توخل سپرده شده و با رفتن اوناي امري شرايط نيمار بيش از پيش سخت خواهد شد. در يک فصل اخير گران‌ترين بازيکن جهان براي قرار گرفتن در ترکيب تيم اول فرانسه حواشي زيادي داشته است. حق انتخاب بازي و همچنين درگيري با ساير مهاجمان از جمله مهم‌ترين چالش‌هايي است که نيمار مسبب آنها بود. درگيري اين بازيکن با کاواني به هنگام زدن ضربات پنالتي در فصل اخير پاري‌سن‌ژرمن را در رأس اخبار قرار داد. اگرچه در آن زمان سرمربي وقت به نوعي به قائله خاتمه داد، اما بعيد است که سرمربي جديد با ديسيپلين معروفش به بازيکني اجازه چنين سرکشي‌هايي را بدهد. برخورد قاطع توخل با حاشيه‌سازان حتي مي‌تواند به نيمکت‌نشيني نيمار نيز منجر شود، به ويژه که فوتبال فرانسه ديگر جذابيتي براي آقاي مهاجم ندارد و به نظر مي‌رسد ترک اين تيم تنها راه باقي مانده براي نيمار باشد.

رئال يا من‌يونايتد؟

با اينکه پيوستن نيمار به جمع قوهاي سفيد خبر اول فوتبال فرانسه محسوب مي‌شود، اما گفته مي‌شود شياطين سرخ نيز به جمع خريداران اين بازيکن اضافه شده‌اند. منچستريونايتد که سه سال پيش براي جذب نيمار اقدام کرد و در نهايت نيز به در بسته خورد، حالا قصد دارد به پاريسي‌ها 227 ميليون يورو و به نيمار نيز سالانه 34 ميليون بپردازد تا مقصد مهاجم برزيلي از اسپانيا به جزيره تغيير کند. اين خبر در شرايطي در رسانه‌هاي انگليسي مطرح شده که تياگو موتا هم‌تيمي و هموطن نيمار در پاري‌سن ژرمن نيز از مشکلات نيمار سخن گفته است: «در برخي مقاطع بايد بگويم که نيمار در پي‌اس‌جي حس نااميدي داشت.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار