کد خبر: 907045
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
آيت الله كعبي با بيان اينكه خروج امريكا از برجام، خط بطلاني بر ديپلماسي سازش بود، گفت: گشايش‌هاي اقتصادي تنها با ديپلماسي انقلابي حاصل مي‌شود.

آيت الله عباس كعبي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري، در گفت‌وگو با رسا با بيان اينكه چهره فريبكارانه و عهدشكن و دروغگوي امريكا به وسيله ترامپ با خروج از برجام آشكار شد، اظهار داشت: امريكا اعتبار بين‌المللي را از دست داد و به عنوان يك رژيم ناقض حقوق بين‌الملل و عهدنامه‌هاي بين‌المللي در جهان شناخته شد كه متحدانش ديگر به آن اعتماد نخواهند كرد.
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه خروج امريكا از برجام بر اتحاد ملت ايران در مقابله با امريكا و دفاع از حقوق ملت افزود، ابراز داشت: هياهو و جشن‌هاي صورت گرفته عده‌اي در زمان توافق برجام نشان از آن دارد كه به سراب اعتماد كرده بودند و اين سراب نشان داد كه نبايد به امريكا و قراردادهاي خارجي اميدوار شد.
آيت الله كعبي ادامه داد: خروج امريكا از برجام نشان داد كه تكيه بر توانمندي‌هاي داخلي و استحكام داخلي راه تقويت دروني و گشايش‌هاي اقتصادي و برون رفت از مشكلات كنوني است. اتكا به قراردادهاي خارجي سبب گشايش مشكلات اقتصادي نيست. خروج امريكا از برجام، خط بطلاني بر ديپلماسي سازش بود و اينكه گشايش‌هاي اقتصادي تنها با ديپلماسي انقلابي حاصل مي‌شود، از اين رو ديپلماسي انقلابي بايد جايگزين ديپلماسي سازش شود.
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري گفت: امريكايي‌ها با وجود تلاش بسيار براي وادارسازي ملت و نظام اسلامي به سازش و عقب نشيني از مواضع انقلابي اما با هدايت‌هاي رهبري تنها مسائل هسته‌اي محور مذاكره با امريكا قرار گرفت كه اين مقاومت سبب شد امريكايي‌ها خروج از برجام را ترجيح دهند. آيت الله كعبي خروج از برجام را به نفع نظام اسلامي و ملت ايران در گشايش و مقاومت اقتصادي و برون رفت از مشكلات دانست و گفت: ترامپ حماقت بزرگ و غلط راهبردي را مرتكب شد كه براي امريكايي‌ها پيامدهاي زيادي در برخواهد داشت.
وي با بيان اينكه اروپايي‌ها قابل اعتماد نيستند، تصريح كرد: دولتمردان بايد از بدعهدي امريكا درس گیرند و تضمين‌هاي جدي از كشورهاي اروپايي اخذ كنند و در غير اين صورت برنامه خروج از برجام و تداوم اقتدار هسته‌اي و ملت ايران را در پيش گيرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار