کد خبر: 907003
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
در صورت جدي نگرفتن موضوع حفظ منابع طبيعي، مواجه شدن با پديده ريزگردها و تهديد زنجان از طرف آنها دور از انتظار نيست.

مخليل آقاجانلو مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان زنجان با عنوان كردن مطلب فوق از عدم شناسايي كانون ريزگرد در استان خبر داد و با اشاره به اينكه نبايد موضوع منابع طبيعي و محيط‌زيست را جداي از هم دانست گفت: اتفاقاتي كه در حوزه منابع طبيعي و محيط‌زيست مي‌افتد اگر اصولي باشد خدمت به عرصه سلامت است و در صورت غفلت از اين دو مقوله شاهد حوادث ناگوار خواهيم بود.

وي ريزگرد را حاصل غفلت انسان‌ها از طبيعت و محيط‌زيست بيان كرد: كه در صورت عدم توجه جداي از تهديدهاي اقتصادي، امنيت انسان و موجودات زنده را تحت تأثير قرار خواهد داد.

آقاجانلو با بيان اينكه خوشبختانه در زنجان كانون ريزگرد شناسايي نشده است، افزود: البته اگر موضوع ريزگرد را جدي نگيريم و به پروژه‌هاي مربوط به مديريت ريزگرد و طرح‌هاي حفاظتي و آبخيزداري توجه نكنيم ممكن است با اين پديده مواجه شويم.

وي ضمن تأكيد بر لزوم حفظ و نگهداري از منابع پايه نظير آب، خاك، هوا و پوشش گياهي خاطرنشان كرد: روش‌هاي حفظ و حراست از اراضي ملي و طبيعي و محيط‌زيست بايد با ديد جامع و اصولي در دستور كار قرار گيرد.

مديركل منابع طبيعي استان زنجان با بيان اينكه اصلاح و احيا مراتع در سال 97 در دستور كار اداره كل منابع طبيعي استان قرار دارد، افزود: ظرفيت موجود در زنجان در زمينه توسعه صنعت پرورش گياهان دارويي و اجراي طرح تحقيقاتي اين اداره كل با دانشگاه زنجان و مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان پراكنش گياهان دارويي در زنجان با هدف شناسايي ظرفيت و پتانسيل استان انجام مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار