کد خبر: 906919
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
با حضور مسئولان و اعضای اتاق بازرگانی اردبیل؛
نشست سفیر و رایزن بازرگانی اتریش در ایران با مدیران و مسئولان و جمعی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، در این نشست که با هدف آشنایی بیشتر سفیر و رایزن اتریش با توانمندی‌های اقتصادی، گردشگری، صنعتی و کشاورزی استان اردبیل برگزار شد اطلاعات مفیدی از توانمند‌ی‌های استان اردبیل در توسعه روابط تجاری با اتریش و همچنین بسترهای حضور سرمایه‌گذاران در این استان اعلام شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در این نشست اظهار کرد: سطح مراودات کشورمان با اتریش در حد پائین است که امیدواریم این شرایط ارتقا یابد و ما نیز در استان اردبیل در سه حوزه کشاورزی، گردشگری و تجارت آماده توسعه روابط با این کشور هستیم.

هاشم مظفری توسعه روابط با اتریش را در حوزه آموزش آبدرمانی و فیزیوتراپی، جذب سرمایه‌گذار در بخش زمین‌گرمایی و همچنین بخش واردات حوزه دام را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در همه این حوزه‌ها می‌توانیم تفاهمنامه‌های متقابل و مشترک را به امضا برسانیم.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان با اشاره مشوق‌های در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران خارجی تصریح کرد: تثبیت 100 درصد شرکت به نام خود سرمایه‌گذاران اتریشی، صدور پروانه اقامت سه ساله برای کلیه سرمایه‌گذاران و وابستگان آنها، اعمال معافیت‌های مالیاتی و گمرکی برای تمامی سرمایه‌گذاران خارجی و سهولت در انتقال ارز و سرمایه آنها با تضمین سود حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها از جمله این مزایاست.

در این جلسه معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز به 780 هزار هکتار اراضی مستعد زراعی و باغی و فعالیت 120 هزار بهره‌بردار با تولید 4 میلیون تن محصولات متنوع کشاورزی اشاره و اظهار کرد: ما در بخش دام، طیور، بذور اصلاح شده، استفاده از تکنولوژی‌ها و نوآوری در بخش مکانیزاسیون کشاورزی و آبیاری مدرن آماده همکاری با کشور اتریش هستیم.

علیرضا خواجوی ادامه داد: 7 هزار نفر نیروی تحصیلکرده دانشگاهی در بخش کشاورزی داریم که می‌توانند در قالب همکاری‌های مشترک تجربیات و فنون و دانش خود را در اختیار کشور اتریش قرار دهند.

رئیس انجمن ملی عسل ایران نیز به وجود 3 هزار گونه گیاه شفابخش در دامنه‌ها و ارتفاعات سبلان، کوه تالش و باغرو اشاره کرد و گفت: عسل تولید شده سبلان برند جهانی و بین‌المللی دارد و سالانه با تولید 70 هزار تن عسل در کشور که 7 هزار تن آن در دامنه‌های سبلان تولید می‌شود ظرفیت خوبی برای صادرات این محصول است.

عبدالرضا بیگناه خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم تا با صادرات عسل به کشور اتریش با کیفیت بی‌نظیر و تولید شده در دامنه‌های سبلان زمینه آشنا کردن مردم این کشور را نسبت به محصول شفابخش عسل فراهم کنیم.

در این نشست تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی و کارخانجات در استان اردبیل گزارشی از وضعیت تولید و وضعیت فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی خود را در قالب گروه صنعتی آرتا و آرتاجوجه سبلان اعلام کرده و آمادگی خود را برای توسعه روابط تجاری و صادرات محصولات خود به کشور اتریش اعلام کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر