کد خبر: 906851
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت: با وزرای خارجه کشور‌های اروپایی و ایران درباره «تعهد راسخ به حفظ برجام» گفتگو خواهد کرد.
جوان آنلاین: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: با وزرای خارجه کشور‌های اروپایی و ایران درباره «تعهد راسخ به حفظ برجام» گفتگو خواهد کرد.

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت: با وزرای خارجه کشور‌های اروپایی و ایران درباره «تعهد راسخ به حفظ برجام» گفتگو خواهد کرد.

موگرینی، قبل از آغاز این نشست گفت: «ما همراه با وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه در بروکسل هستیم تا به بررسی اقدامات مشخصی بپردازیم که می‌توانیم برای محافظت از سرمایه‌گذاری‌های اروپا و منافع راهبردی امنیتی اروپا که حفظ برجام است انجام دهیم.»

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.

دولت آمریکا از نخستین روز‌های اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بار‌ها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه هفته گذشته ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

«حسن روحانی» بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: در صورتی که ایران در هفته‌های آینده به این نتیجه برسد که با همکاری پنج کشور دیگر می‌تواند به خواسته‌های خود در برجام برسد اجرای این توافق هسته‌ای را ادامه خواهد داد.
 
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
- بخش بخش مراقبتهای ویژه چه صیغه ای است؟! باید مشخص گردد. ...
- منظور از فضای بسیار دشوار چیست!!؟
- تلاش می کنیم اطمینان یابیم که برجام پا برجا می ماند!!!؟ اگر آنها به این مطلب نرسیده اند ; یعنی دور زدن ايران !!!!!!!!!!
- ممکن است نتوانم در باره ضمانت های حقوقی یا اقتصادی صحبت کنم ؟!! این همان وعده سر خرمن است.....!!
- باید خیلی سریع انجام شود!!؟ , ولی مدت نمی تواند مشخص کند؟؟!! یعنی بدون فکر طرف مقابل ; غیر منطقی ; خواست ما شرط است, نه صلاح شما !!!!!!!!
- منظور از هدف مشترک چیست ؟!! اگر هدف مشترک است ; نفع دوطرف باید دیده شود ; نه یکطرف!!!!!!!!
- اختلاف نظر ها چست که ملت ايران نباید بدانند ؟!!
- از این منظر, این نشست بسیار مثبت و سازنده ای بود‼️ نقاط مثبت و سازنده آن باید تبیین شود....
- منظور از همه طرف ها , کیانند⁉️ لطفاً طرفها را برشمارید. ...
- باز دوباره تأکید به فوریت داشتن و هرچه زودتر ; چه ضرورتی داشت!!!؟؟
- اصطلاحی که برخی دور میز به کار بردند ; "یکی از اقوام ما در بخش مراقبتهای ویژه است و همه ما می خواهیم در اسرع وقت او را از مراقبتهای. ویژه خارج کنیم " !!! به معنی این جمله توجه دارید یا خیر؟
آقای ظریف اینها بد عهدند. ...

آیا معنی فرمایشات امام خامنه ای را درک مینمائید !!!!؟؟

آقای رئیس جمهور : آیا شما نباید به تعهدات قانونی خود که در مقابل قرآن کریم و نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی ؛ و در برابر دیدگان ملت که بصورت پخش مستقیم از صداو سیما ارائه شد ؛ سوگند یاد نمودید ، پایبند باشید؟!!!!!!!!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار