کد خبر: 906847
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خبر داد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به نقش ویژه روحانیان مستقر در ترویج امر زکات، گفت: در سال گذشته شاهد اجرای دو هزار و ۲۰۸ برنامه تبلیغی در این حوزه در استان سمنان بوده‌ایم.


حجت‌الاسلام علی شکری در دیداری با مدیرکل کمیته امداد استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرود، ضمن اشاره به انجام دو هزار و ۲۰۸ برنامه تبلیغی ویژه فرهنگ زکات طی سال ۹۶ توسط روحانیان مستقر، تأکید کرد: نقش روحانیان در ترویج زکات به‌خصوص در بخش‌های روستایی استان، بسیار بی‌بدیل و بااهمیت است.

وی افزود: مبلغان مستقر و اعزامی استان سمنان در سال ۹۶ با تلاش مضاعف در حوزه ترویج فرهنگ زکات اهتمام ویژه‌ای داشتند که در حوزه رصد بازخوردهای تبلیغی خوشبختانه شاهد آثار خوب اجرای برنامه‌های ویژه ترویج فریضه زکات هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه خشک‌سالی و سرمازدگی مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود آورده که شاید در امر پرداخت زکات آن‌ها را با مشکلاتی روبه‌رو کند، تأکید کرد: علی‌رغم مشکلات در حوزه کشاورزی مبلغان باید از فرصت به‌دست‌آمده در فصل جمع‌آوری محصولات زراعی و باغی برای ترویج فریضه مهم زکات استفاده کافی را ببرند.

شکری به ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: این ماه، فرصتی طلایی برای تبلیغ معارف و فرایضی مانند زکات است که درباره آن تأکیدات خوبی به مبلغان اعزامی سراسر استان سمنان انجام‌ شده است.

وی خواستار توجه بیشتر مسؤولان نسبت به تخصیص اعتبار لازم از محل زکات برای فرهنگ‌سازی و تبیین آیات و روایات قرآنی شد و تأکید کرد: این امر برای ترویج فریضه زکات نیز بسیار مورد تأکید قرار دارد و هم می‌تواند بستر را برای ترویج حسنات و معروفات در سطح جامعه مهیا سازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه امروز باید از تمام ظرفیت‌های موجود در استان برای ترویج فریضه زکات استفاده کرد، تأکید کرد: فضای مجازی یکی از مقوله‌های مهم در ترویج و فرهنگ‌سازی مسائل مختلفی مانند معروفات دینی محسوب می‌شود که خوشبختانه طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر