کد خبر: 906843
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان
کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان، از برگزاری 60 گفتمان دینی با موضوع نماز در مدارس استان سمنان طی سال تحصیلی جاری خبر داد .

حمیدرضا حیدری بااشاره به برگزاری گفتمان های دینی دانش آموزی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار کرد: با توجه مصوبه جلسه ستاد نماز تبلیغات اسلامی استان سمنان، ۶۰ جلسه گفتمان دینی در ۶۰ مدرسه در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ برگزار شد.

وی گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ تعداد ۶۰ جلسه گفتمان علاوه بر ۵۵۰ جلسه گفتمان دینی مدارس با موضوع نماز هماهنگی وبرنامه ریزی و اجرا شد.

کارشناس برنامه‌ریزی امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: علاوه بر چهار موضوع ارتقاء سطح سواد رسانه ای و موضوعات آسیب های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و دین و زندگی، رسانه و فضای مجازی، گفتمان دینی با موضوع نماز به علت اهمیت نماز در زندگی افراد به خصوص در شکل گیری شخصیت نوجوان و جوان در تعامل با ستاد اقامه ی نماز استان انجام شد.

وی افزود: تبیین و تشریع اهداف اقامه نماز و رسیدن به معنویت از اهداف برگزاری گفتمان نماز درمدارس است.

حیدری بیان کرد: نماز عصاره ای از همه معارف اسلام هم در زمینه احکام و اخلاق را در بردارد و هم یکی از بهترین سکوهای اوج گرفتن انسان در عرفان اسلامی و رسیدن به ذات باری تعالی است.

وی در رابطه با میزان تأثیرگزاری نماز در شخصیت نوجوانان و جوانان گفت: نماز سبب می‌شود تا اراده انسان در مقابله با خواهش های نفسانی نادرست تقویت شود و انسان سر لغزشگاه ها بتواند از سقوط در ورطه گناه و تباهی نجات یابد و از طرفی تقید به نماز و چشیدن لذت یاد خدا، انسان را به سمت دیگر کارهایی که احساس جلب رضایتمندی خدا را به او بچشاند سوق می دهد، یعنی قطبنمای حرکت انسان را به سمت خیر بر می گرداند و این مساله در مورد نوجوانان و جوانان که بسیار انعطاف پذیر هستند و در مرحله ساخت شخصیت قرار دارند بسیار اهمیت دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار