کد خبر: 906813
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
وعده برانکو عملي شد
الجزيره نتوانست در آزادي برابر پرسپوليس ايستادگي کند و به‌رغم تلاشي که کرد در نهايت با قبول شکست 2 بر يک با دست خالي تهران را ترک کرد، در حالي که قهرمان ليگ ايران با هوادارانش صعود به يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان را جشن مي‌گرفت.

دنیا حیدری
الجزيره نتوانست در آزادي برابر پرسپوليس ايستادگي کند و به‌رغم تلاشي که کرد در نهايت با قبول شکست 2 بر يک با دست خالي تهران را ترک کرد، در حالي که قهرمان ليگ ايران با هوادارانش صعود به يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان را جشن مي‌گرفت.
برانکو به يک وعده ديگر هم عمل کرد و با گرفتن انتقام بازي رفت، تيمش را به يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا برد. البته راه تا قهرماني زياد است، اما بعد از باخت ناباورانه در امارات، آن هم در ديداري که نهايتاً بايد با تساوي تمام مي‌شد، برانکو وعده جبران در آزادي و گرفتن جشن صعود با هواداران را داد، وعده‌اي که عملي شد و سکوهاي مملو از جمعيت نشان از اعتماد هواداران پرسپوليس به وعده سرمربي تيم داشت.
سيدجلال سوپرمن بود
مرد هلندي نيمکت الجزيره قبل از مصاف دوباره با پرسپوليس تأکيد کرده بود که اين تيم به خوبي مديريت مي‌شود، اما شايد آنطور که بايد به اين مسئله توجهي نکرده بود که نتوانست به هدفي که مي‌گفت برسد. البته برد دور رفت هم کاملاً اتفاقي و روي يک اشتباه صددرصد فردي رقم خورده بود و ارتباطي به توانايي‌هاي الجزيره نداشت. با وجود اين، بزرگ‌ترين اشتباه سرمربي الجزيره که حالا شايد با اين شکست مجبور به جدايي از نيمکت تيم اماراتي شود، عدم توجه به توصيه‌ها و هشدارهايي بود که در خصوص سيدجلال به او داده بودند. اين مربي که با کنايه گفته بود سيدجلال سوپرمن نيست، بعد از پايان بازي فهميد که کاپيتان پرسپوليس به راستي يک سوپرمن واقعي است که نه فقط در خط دفاع که در امر گلزني هم مي‌تواند حريف را کيش و مات کند. مسئله‌اي که برانکو هم با وجود اينكه خيلي اهل کل‌کل کردن و کري خواندهاي احساسي نيست، به آن اشاره مي‌کند: «البته که سيدجلال سوپرمن است، اما دیگران هم کنار او بازي کردند و تيم موفق شد. مهم هم همين بود که به هدفمان برسيم. حالا ايران دو نماينده در يک‌چهارم نهايي دارد و اين خيلي خوب است، هرچند که براي ادامه مسابقات بايد تلاش بيشتري کنيم، اما من به شاگردانم اعتماد کامل دارم و به دليل همين اعتماد هم بود که بي‌توجه به باز شدن يا نشدن پنجره نقل و انتقالات قراردادم را امضا کردم تا به آنها ثابت کنم که تا چه اندازه به توانايي‌هايشان ايمان دارم.» ديگر بازيکنان پرسپوليس نيز بعد از پيروزي برابر الجزيره به اولين چيزي که اشاره کردند، سوپرمن بودن کاپيتان تيم بود. مسئله‌اي که البته سيدجلال آرزو مي‌کند‌ اي کاش هرگز به زبان نمي‌آمد: «کاش سرمربي الجزيره از کلمه سوپرمن استفاده نمي‌کرد، اما مهم‌ترين مسئله اين بود که توانستيم بازي را ببريم و به مرحله بعد صعود کنيم. حالا همه فرصت استراحت دارند تا خستگي يک فصل را از تن بيرون کنند، چراکه در ادامه راه کار سختي در پيش داريم. حريفان مي‌توانند بازيکن بگيرند، اما ما بايد با داشته‌هايمان بسازيم و حالا آنهايي که اين مشکلات را براي پرسپوليس به وجود آوردند، بايد پاسخگو باشند. البته بعيد مي‌دانم جوابي براي گفتن داشته باشند.»
آزادي خوش‌يمن
آزادي باز هم خوش‌يمن بود و سرخپوشان توانستند شکست‌ناپذيري خود در بازي‌هاي خانگي ليگ قهرمانان را حفظ کنند، اما در شب صعود به يک‌چهارم نهايي بازي‌هاي آسيايي، اتفاقاتي رخ داد که کام پرسپوليس و هوادارانش را تلخ کرد. صادق محرمي آخرين بازي خود با پرسپوليس را جشن گرفت و با هم‌تيمي‌هايش خداحافظي کرد و با چشماني اشکبار خود را آماده ترک پرسپوليس کرد، هرچند که گفته مي‌شود رفتن او هنوز قطعي نيست، اما تصميم محرمي براي رفتن به ديناموزاگرب کرواسي جدي است، آنقدر که برانکو از اين جدايي ناراضي است، اما براي بازيکن جوان تيمش آرزوي موفقيت كرد. شايد مهم‌ترين مسئله‌اي که کام برانکو و هواداران پرسپوليس را تلخ کرد، حاشيه‌سازي دوباره مسلمان بود که بعد از گل پرسپوليس اخم‌هايش درهم رفت و چهره ناراحتش را لنز دوربين‌ها به خوبي شکار کردند تا يک‌بار ديگر ثابت شود او برخلاف تمام ادعاهايش دلش با پرسپوليس نيست و تصميم برانکو براي نشاندش روي نيمکت و سکو، کاملاً صحيح و عقلاني است. مسلمان حتي در جشن صعود تيم با بازيکنان در رختکن هم شريک نشد و با قيافه‌اي مغموم، آزادي را ترک کرد تا مرد کروات نيمکت پرسپوليس مجبور به گرفتن تصميمي جدي در خصوص او شود. البته برانکو براي گذراندن تعطيلات يک ماهه راهي کرواسي مي‌شود و تمرينات تيم هم تا يک ماه آينده براي استراحت بازيکنان تعطيل است و تصميم‌گيري در خصوص مسلمان و برخي بازيکنان ممکن است به وقتي ديگر موکول شود. حالا برانکو فرصت دارد تا با نگاهي تکنيکي به بازي‌هاي اين فصل، خود را براي فصلي تازه آماده کند، فصلي که با توجه به جريمه فيفا، بايد با همان داشته‌هاي قبلي طي شود، آن هم در شرايطي كه حالا انتظارات از برانکو و تيمش به مراتب بالاتر رفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار