کد خبر: 906812
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
نقد بايد در جامعه باشد، اما نقد منصفانه و مؤدبانه که به سود فوتبال ملي است، بيان هر حرفي به بهانه انتقاد جو را متشنج مي‌کند.

امين حاج‌رضايي*

نقد بايد در جامعه باشد، اما نقد منصفانه و مؤدبانه که به سود فوتبال ملي است، بيان هر حرفي به بهانه انتقاد جو را متشنج مي‌کند.
درگيري‌هايي که بعد از اعلام ليست تيم ملي به وجود آمد به ضرر فوتبال است. زمان زيادي تا جام جهاني باقي نمانده است. امروز زمان حمايت از تيم ملي است، نه زمان جنگ و دعوا. البته اين حمايت به اين منظور نيست که دست روي دست بگذاريم و برابر آنچه که سرمربي تيم ملي به ناحق به زبان مي‌آورد سكوت كنيم، اما اينکه بخواهيم جو را با بيان حرف‌هايي نظير اينکه ليست تيم ملي زماني اعلام شده که يک تيم بابت آن ضرر کرده و روحيه‌اش را از دست داده هم درست نيست. وقتي مي‌گوييم حمايت، صحبت از حمايت منطقي است، آن هم براي موفقيت تيم ملي کشور که متعلق به همه مردم جامعه است. اينکه در اين زمان کم بخواهيم جو را به‌هم بريزيم، نه قابل قبول است و نه پسنديده. بايد رفتارهايمان اصولي باشد. سرمربي تيم ملي اگر اشتباهي مرتکب مي‌شود يا حرفي به زبان مي‌آورد که تنش‌برانگيز است و حاشيه‌ساز، فدراسيون درصدد مقابله با آن برآيد تا شاهد دعواهاي رسانه‌اي نباشيم که تيم ‌به حاشيه برود و روحيه‌اش تضعيف شود. بايد واقعيت‌ها را گفت، اما به شکلي درست. دعوايي نبايد در کار باشد. انتقادي هم اگر هست، بايد در راستاي پيشرفت تيم ملي و برطرف کردن کاستي‌ها باشد، نه براي جوسازي و ايجاد حاشيه‌‌اي جديد. تيم ملي فوتبال ايران رويداد مهمي را در پيش دارد و همه انتظار موفقيت در جام جهاني را دارند. بايد اخبار به درستي منتشر شود و حمايت‌ها اصولي باشد، يعني نه اميد واهي داده شود نه با نااميدي نگاه كنيم. همه چيز اگر اصولي باشد از حمايت گرفته تا انتقاد، مي‌توان به آينده‌اي روشن اميدوار بود، اما اگر هر کس سنگ خود را به سينه بزند و بي‌مهابا و بي‌توجه به طرف مقابل با لحني تنش‌زا و ادبياتي نادرست حرف بزند، نه فقط سنگ روي سنگ بند نمي‌شود که دودش به طور مستقيم به چشم تيم ملي مي‌رود، آن فرد مي‌خواهد سرمربي تيم ملي باشد يا سرمربي تيم‌هاي داخلي.

‌کارشناس فوتبال*

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار