کد خبر: 906760
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
تذكر نمايندگان به رئيس‌جمهور:
بیش از 50 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، از اینکه وی به قانون اقدام متقابل دولت جمهوری اسلامی در اجرای برجام عمل نکرده است، تذکر دادند.

بیش از 50 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، از اینکه وی به قانون اقدام متقابل دولت جمهوری اسلامی در اجرای برجام عمل نکرده است، تذکر دادند.
نماينده مردم شاهين‌شهر در مجلس گفت: نمايندگان به رئيس‌جمهور به خاطر عدم اجراي قانون در روند اجراي برجام تذكر دادند. حسينعلي حاجي‌دليگاني نماينده مردم شاهين‌شهر گفت: نمايندگان در نامه‌اي به رئيس‌جمهور درباره عدم اجراي قانون در روند اجراي برجام تذكر دادند. وي با بيان اينكه امضاهاي اين تذكر به بيش از 50 عدد رسيده است، افزود: وكلاي ملت در اين تذكر عنوان كردند كه چرا رئيس‌جمهور به قانون اقدام متقابل دولت جمهوري اسلامي ايران در اجراي برجام و به ويژه ماده 3 آن عمل نكرده است؟
در بخشي از متن تذكر اين نمايندگان آمده است:
جناب آقاي روحاني رئيس‌جمهور محترم جمهوري اسلامي ايران
ضروري است با توجه به نقض برجام توسط امريكا نسبت به اجراي بند 3 قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوري اسلامي ايران مصوب 21 مهر 94 و الزامات نه‌گانه ابلاغي جهت جلوگيري از ضرر و زيان بيشتر به ملت ايران سريعاً اقدام نماييد چراكه در صورت استنكاف آن داراي مسئوليت شرعي و قانوني مي‌‌باشيد. التفات داريد كه اجراي برنامه جامع اقدام مشترك موسوم به برجام از سوي ايران مشروط به رعايت الزامات نه‌گانه‌ ابلاغي مقام معظم رهبري در 29 مهر ماه 1394 بود كه بر اساس بند يك آن لازم بود. تضمين‌هاي قوي و كافي براي جلوگيري از تخلف طرف‌هاي مقابل تدارك شود كه از جمله آن اعلام كتبي رئيس‌جمهور امريكا و اتحاديه اروپا مبني بر لغو تحريم‌هاست. استنكاف جنابعالي از اجراي اين الزام در زمان انعقاد اين توافق و عدم پايبندي و عدم اعمال بند 3 قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوري اسلامي ايران مصوبه 21 مهر ماه 94 مجلس شوراي اسلامي در مقابل نقض‌هاي مكرر برجام توسط طرف مقابل به ويژه امريكا به استناد اقارير ضمني و صريح جنابعالي و همكارانتان و گزارشات وزارت امور خارجه كه در اجراي تبصره يك قانون اقدام متناسب و متقابل ايران در اجراي برجام مصوب 21 مهر ماه 94 به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ارائه گرديده است.

امریکایی‌ها تصمیم به بی‌اعتبارکردن نهادهای بین‌المللی گرفته‌اند
انتقال سفارت امريكا در فلسطين اشغالي از تل‌آويو به قدس مغاير با مصوبات شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل است اما امريكايي‌ها از سال‌ها قبل تصميم گرفتند اين نهادهاي بين‌المللي را بي‌اعتبار كنند.
به گزارش فارس، ‌علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود در نشست علني روز گذشته مجلس گفت: روز گذشته رژيم صهيونيستي دست به جنايتي وسيع زد و حدود 50 نفر از مردم مظلوم فلسطين را به شهادت رساند و حدود 2 هزار نفر را مجروح كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اين حادثه مقارن با دو مسئله بود يكي همزمان با روز نكبت بود كه چند دهه پيش در چنين روزي قدرت‌هاي بزرگ به حمايت صهيونيست‌ها پرداختند تا مردم فلسطين را از سرزمين خود آواره كنند و به جاي آنان از گوشه و كنار جهان افرادي را جمع‌آوري و خانه و كاشانه و اراضي فلسطينيان را غصب كردند.
وي افزود: اين موضوع حادثه عظيمي بود كه بيش از دو سوم مردم فلسطين را از سرزمين آبا و اجدادي خود اخراج كردند و با قتل عام كساني كه مقاومت داشتند زمينه را براي وارد كردن ديگران فراهم آوردند. اين فاجعه تاريخي مبناي تولد اين رژيم نكبت شد كه عامل ماجراهاي چند دهه اخير شد.
لاريجاني خاطرنشان كرد: موضوع ديگر انتقال سفارت رژيم امريكا در فلسطين اشغالي از تل‌آويو به قدس است كه روز گذشته به دستور رئيس‌جمهور امريكا انجام شد. با اينكه همه كشورهاي دنيا اين اقدام را محكوم كردند و با اينكه همه مي‌دانند اين اقدام مخالف مصوبات شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل است اما ظاهراً از سال‌ها پيش امريكايي‌ها تصميم گرفتند اين نهادهاي بين‌المللي را بي‌اعتبار كنند. رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: حمله به عراق بدون مصوبه شوراي امنيت بود اما امريكايي‌ها به كمك يكي دو كشور دست به اين اقدام زدند، گرچه بعدها چنان گرفتار شدند كه پا به فرار گذاشتند. وي افزود: خروج از معاهده پاريس در مورد آب و هوا خلاف مصوبات سازمان ملل بود. خروج از توافقنامه هسته‌اي مخالف قطعنامه شوراي امنيت بود و همينطور انتقال سفارت خود به قدس.
لاريجاني خاطرنشان كرد: همه اينها نشان مي‌دهد امريكا قصد دارد نهاد بين‌المللي سازمان ملل را كه به قصد ايجاد صلح در جهان تأسيس شد نابود كند و چون سازوكار ديگري براي جايگزيني آن وجود ندارد صحنه بين‌المللي را به سوي نوعي هرج و مرج امنيتي سوق دهد. رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: جنايت روز گذشته و كشتار مردم فلسطين و آن هم صرفاً به خاطر اينكه اعتراض به چنين اقداماتي كردند لكه ننگ بزرگي براي رژيم صهيونيستي و امريكاست و در تاريخ خواهد ماند و عدم اقدام ساير كشورها در مقابل اين سبوعيت كه همه نظامات حقوقي حقوق بشري را زير پا گذاشت نيز موضوع ديگري است كه نشان مي‌دهد اين ترتيبات چيزي جز ابزار براي قدرت‌ها نيست و نخواهد بود.

آقای ترامپ دیگر کسی به وعده‌های شکلاتی شما وقعي نمي‌نهد
وي افزود: روشن است كه اين كشتارها از سر استيصال رژيم صهيونيستي است و بيش از آنكه قدرت آنان را نشان دهد آشفتگي آنان را برملا مي‌كند. راهپيمايي روزهاي گذشته فلسطينيان نشان داد در جهت احقاق حق خود ايستاده‌اند و مقاومت مي‌كنند و ملتي زنده و پويا هستند. اين حركت جديد در فلسطين براي رژيم صهيونيستي اضطراب ايجاد كرده كه دست به اقدامات احمقانه مي‌زند. لاريجاني خاطرنشان كرد: در چنين شرايطي رژيم امريكا ادعا مي‌كند بزرگ‌ترين معامله قرن را سامان مي‌دهيم. آقاي ترامپ! اين بزرگ‌ترين معامله قرن شما را فلسطينيان به بزرگ‌ترين ننگ تاريخ بدل كردند و با چنين اقدامي ملت فلسطين و مسلمانان را متحدتر كرديد و همين امر عامل اصلي پيروزي آنان خواهد بود و ديگر كسي به وعده‌هاي شكلاتي شما وقعي نمي‌نهد، حتي برخي گروه‌هايي از فلسطين كه با طرح‌هاي سازش قلابي امريكا سالياني منتظر حداقل‌هايي براي زيست خود بوده‌اند امروز متوجه شده‌اند راه اصلي احقاق حق فلسطينيان مقاومت است، البته اين بزرگ‌ترين دستاورد قرن است كه معامله پوشالي قرن امريكا را به زباله‌دان تاريخ فرستاد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: كميته فلسطين اتحاديه بين‌المجالس اسلامي روز گذشته در تهران حوادث اخير در سرزمين‌هاي اشغالي را بررسي و همگرايي خوبي براي مقابله با اقدامات ماجراجويانه امريكا و صهيونيست‌ها به‌وجود آورد. از دست‌اندركاران اين همايش سپاسگزاري مي‌كنم و البته بايد دبيرخانه بين‌المجالس اسلامي پيگيري‌هاي جدي‌تري براي اقدامات عملي كه در اين اجلاس مطرح شد به عمل آورد.
پس از نطق پيش از دستور علي لاريجاني در محكوميت جنايات اسرائيل در فلسطين، نمايندگان با شعار«مرگ بر اسرائيل» انزجار خود را نسبت به جنايات رژيم‌صهيونيستي در فلسطين اعلام كردند.
تجاوز فاحش به قوانين بين‌المللي
برخي از نمايندگان مردم نيز در نطق‌هاي ميان دستور خود نسبت به انتقال سفارت امريكا به قدس اشغالي واكنش نشان دادند، به عنوان نمونه امير خجسته گفت: انتقال سفارت امريكا در فلسطين اشغالي از تل‌آويو به قدس شريف تجاوزي فاحش به قوانين بين‌المللي است. مسئله قدس و فلسطين مسئله اول مسلمين است و امروز مسلمين و همه كساني كه نسبت به بشريت و قدس حساسيت دارند اين تجاوز را محكوم مي‌كنند.
خجسته همچنين در ادامه با اشاره به شعار حمايت از كالاي ايراني به عنوان شعار سال گفت: توليد داخلي و حمايت از آن با قاچاق و مفاسد اجرايي نمي‌شود. اولين كاري كه در اين باره بايد انجام شود مبارزه با مفاسد اقتصادي و قاچاق كالاست.
نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: امروز امريكا به ما ضربه وارد نخواهد كرد و اگر بايستيم برجام آسيبي به كشور وارد نمي‌كند و همان كدخدايي كه مي‌گفتيم اگر كدخدا را ببينيم همه مشكلات حل است و اروپا رعيت است، امروز كدخدا از برجام خارج شده و ما بايد فكر اساسي داشته باشيم و توليد داخلي را عملي كنيم. به امريكا ديگر اميدي نيست، برجام تمام شد.
وي در پايان گفت: در ارتباط با مبارزه با مفاسد اقتصادي انتظار اين است كه سه فراكسيون مجلس بحث‌هاي حاشيه‌اي را كنار بگذارند و به بحث مبارزه با مفاسد اقتصادي ورود كنند.

نامه 182 نماينده به سران قوا
در ادامه جلسه علني مجلس شوراي اسلامي 182 نماينده مجلس شوراي اسلامي در نامه‌اي 6 بندي خطاب به سران قوا بر لزوم وحدت مسئولان براي رفع مشكلات داخلي و مقابله با تهديدات خارجي تأكيد كردند. در همين زمينه يكي از نمايندگان مجلس در گفت‌وگو با فارس ضمن تأييد اين خبر اعلام كرد كه تاكنون اين نامه به امضاي 161 نفر از نمايندگان مجلس رسيده و هدف از نگارش آن وحدت قوا براي رفع مشكلات مردم است.
گفتني است تعداد امضاهاي اين نامه از 161 امضا به 182 افزايش يافته است.
متن اين نامه به شرح زير است:
رؤساي محترم قواي سه گانه جمهوري اسلامي ايران
بخشي از مطالبات نمايندگان مردم به اين شرح است:
۱- تلاش همه اركان انقلاب براي ترويج محيط تعاملي و ايجاد روحيه وحدت بين اركان نظام و احزاب سياسي براي نيل به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي
۲- هوشياري تمام عيار مسئولان نظام در مقابل عداوت و كينه‌ورزي دولت امريكا به ويژه جهالت اخير رئيس‌جمهور ايالات متحده امريكا در خصوص خروج از برجام
۳- تلاش همه جانبه قواي سه گانه براي گشايش اقتصادي، ايجاد اشتغال و رونق بخشي معيشت مردم
۴- اهتمام جامع قواي سه گانه براي مقابله جدي و قاطع با رانت، ارتشا و سوءاستفاده از موقعيت و حيف و ميل بيت المال و برخورد شديد با عوامل ترويج فساد مالي و اداري در جامعه
۵- برنامه‌ريزي دقيق، سريع و نتيجه بخش براي مقابله هوشمندانه با شبكه قاچاق كالا و ارز
۶- توجه سريع و جدي به قشر ضعيف جامعه، روستانشينان و حاشيه نشينان شهري و كشاورزان پرتلاش.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
از نظر آقای روحانی قانون فقط با تفسیر به رای ایشان حکم قانون را پیدا میکند . حالا تفسیر ایشان چه باشد خود داند
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
سلام
اکثر مشکلات کشور ما..حول محور. .قانون ..میگردد.به این معنا که یا،..قانون مناسب نیست.و.یا..قانونی وجود ندارد!!!..و یا قانون ناقص است...و یا...قانون هست ،مناسب هم هست،اما...اجرا نمیشود،!!!!!
برای همین. ..کشور با اینهمه ثروت و امکانات. .درجا. ..میزند...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار