کد خبر: 906738
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
گزارشی از حاشیه‌های هالیوود؛
سینمای هالیوود طی سالها فعالیت خود تلاش کرده تا از خود یک مدینه فاضله و رویا بسازد. ویترینی زیبا که از بیرون برای همه جذاب است اما به محض فرو ریختن شیشه این ویترین زشتی های فراوانی نمایان شده است.

سال گذشته طوفان رسوایی جنسی سینمای هالیوود را در نوردید و این اتفاق تا جایی پیش رفت که اکثر بازیگران زن سینمای هالیوود در اعتراض به این موضوع در مراسم گلدن گلوب لباس سیاه پوشیدند.

آغاز افشاگری ها درباره رسوایی جنسی در سینمای هالیوود به اتفاقات "هاروی واینستاین" تهیه کننده مطرح سینمای هالیوود باز می گردد. وی که سابقه همکاری طولانی با "کوئینتین تارانتینو" را دارد از سوی چندین بازیگر زن متهم به آزار جنسی شد.

واینستاین از سوی تمامی اهالی سینمای هالیوود به عنوان فردی که هالیوود را لکه دار کرده کنار زده شد. این قضیه تا حدی پیش رفت که تارانتینو نیز از اتفاقاتی که واینستاین در فیلم هایش رقم زده ابراز ناراحتی و بی اطلاعی کرد.

هنگامی که تمام ذهن ها معطوف رسوایی های بسیار زیاد و بیشمار تهیه کننده هالیوود شده بود، رسوایی های بسیاری افشا شد. انگار بازیگران زن سینمای هالیوود که سالها در خفقان به کار خود ادامه می دادند جرات پیدا کرده و نامهای بسیاری را بر زبان آوردند.

در این میان شنیدن یک نام دیگر تبدیل به بمب خبری سینمای جهان شد. "کوین اسپیسی" بازیگر مطرح و دارنده اسکار سینمای هالیوود به خاطر فیلم "زیبای امریکایی" نیز به آزار جنسی متهم شد. اتهام به اسپیسی تا حدی جدی بود که تمامی بازیگران و اهالی سینما وی را محکوم کردند.

رسوایی اسپیسی ننگ دیگری بر بدنه هالیوود وارد کرد و این ننگ تا حدی شدید بود که ریدلی اسکات کارگردان فیلم همه پولهای جهان ضرر هنگفت مالی را پذیرفت و با وجود فیلمبرداری بخش های بازی اسپیسی در فیلم "همه پولهای جهان" بازیگر دیگری را به کار گرفت و همه صحنه ها را دوباره فیلمبرداری کرد.

رسوایی جنسی و سقوط بازیگر برنده اسکار/هالیوود ویترینی که تنها از بیرون زیباست//////////////////دوشنبه

این تازه ابتدای راه سقوط بازیگر بزرگ هالیوود بود. وی پس از حذف شرم آور از فیلم اسکات از بازی در سریال "خانه پوشالی" نیز کنار گذاشته شد و کل این سریال به خاطر این رسوایی متوقف شد.

همه چیز برای بازیگر سینما و تئاتر امریکا به اتمام رسید. بازیگری که اسکار و جایزه تونی را به خاطر درخشش در تئاتر در کارنامه داشت به دلیل رسوایی جنسی کنار گذاشته شد. بازیگری که بسیاری از فیلم های به یادماندنی هالیوود را بازی کرده بود حال دیگر هیچ پیشنهادی از سوی هالیوود ندارد.

مساله اصلی اما نام هایی چون واینستاین و اسپیسی نیستند. سینمای هالیوود طی سالها فعالیت خود تلاش کرده تا از خود یک مدینه فاضله و رویا بسازد. ویترینی زیبا که از بیرون برای همه جذاب است اما به محض فرو ریختن شیشه این ویترین زشتی های فراوانی نمایان شده است. زشتی هایی که بعید است هالیوود بتواند به این زودی‌ها آنها را از خاطر اهالی سینما و جامعه جهانی پاک کند.

منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار