کد خبر: 906709
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
شهردار تبریز:
شهردار تبریز گفت: رویکرد شهرداری تبریز در مدیریت شهری، مدیریت علمی است که امیدواریم با استفاده از متخصصان تمامی امور، در زمان کم و با کمترین هزینه امورات شهرداری تبریز را پیش ببریم.

مهندس ایرج شهین باهر صبح امروز در کنفرانس ملی عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام با بیان اینکه این سه موضوع از جمله شاخص های مهم توسعه شهری محسوب می شود، اظهار کرد: عمران یعنی زیرساخت، معماری یعنی زیبایی و هویت و شهرسازی نیز همه علوم شهری را شامل می شود.

وی با بیان اینکه هویت و مفاهیم دینی، سنتی و بومی یک منطقه را می توان از سیما و ساختمان های یک شهر مشاهده کرد، افزود: متأسفانه در دهه های گذشته های سبک های مختلف معماری کپی شده از غرب، چهره شهرهای کشور را دگرگون کرده که شهرداری تبریز در این راستا ضوابط و روش هایی را تعریف کرده که امیدواریم معماری اسلامی به سبک معماری کشور بازگردد.

شهردار تبریز از برگزاری مسابقات معماری در کلانشهر تبریز خبر داد و گفت: امیدوارم با برگزاری مسابقات معماری، تمامی معماران کشور را پای کار بیاوریم تا از طرح ها و ایده های نوین معماران کشور در این خصوص استفاده کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوعاتی همچون فرهنگ سازی و آموزش شهروندی در کشور مغفول مانده است، اظهار کرد: متأسفانه در خصوص فرهنگ شهرنشینی و آموزش شهروندی در کشور اقدامات اساسی صورت نگرفته که شهرداری تبریز در این راستا اقدام به چاپ کتاب های آموزش شهروندی کرده که این کتب آموزشی به صورت هفتگی توسط مدرسان شهرداری در 81 مدرسه دولتی درحال تدریس است.

مهندس شهین باهر با بیان اینکه باید دید در سال های گذشته چقدر در حوزه تاسیسات شهری و زیرساخت های شهرهای مختلف کشور کار شده، افزود: در دهه های گذشته در حوزه های مختلف شهری همچون حوزه تأسیسات، زیرساخت ها، حمل و نقل شهری و سایر موارد اقداماتی صورت گرفته ولی این اقدامات کافی نبوده که باید در این سال ها تمرکز شهرداری بر روی این گونه مسائل بیشتر شود.

وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد ما در مدیریت شهرداری، مدیریت علمی است، اضافه کرد: امیدواریم با مدیریت علمی و با استفاده از متخصصین، در زمان کم و با کمترین هزینه و همچنین حذف موازی کاری ها، امورات شهرداری تبریز را پیش ببریم.

در ادامه این کنفرانس، سعید نیکوخصلت عضو شورای شهر تبریز نیز با بیان اینکه باید فکرها و ایده های خوبی توسط معماران خلاق کشور به شهرمان تزریق شود، اظهار کرد: معماران انسان های عاشق و با ذوق و ذائقه الهی هستند که زیبایی می آفرینند و ما نیز باید از این زیبایی نهایت استفاده را بکنیم.

وی افزود: کلانشهر تبریز در سال های گذشته شاهد پوست اندازی های مختلف شهری از لحاظ معماری بوده که باید این پوست اندزای ها در آینده بر مبنای اصول و توسعه پایدار و همچنین فکر پایدار صورت گیرد.

گفتنی است، کنفرانس ملی عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام با مشارکت دانشگاه های تبریز، صنعتی سهند، شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه جامع علمی کاربردی و با مدیریت مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر