کد خبر: 906682
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
۴۰ درصد از ۱۰۰ هزار هكتار زمين‌هاي كشاورزي شرق اصفهان سال گذشته زير كشت رفت اما اين ميزان امسال به علت رها نشدن آب كمتر هم شد.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي اصفهان با اعلام اين خبر گفت: اولين گلخانه مدرن توليد سبزي و صيفي و گل شاخه بريده در مساحت ۴۰ هكتار يا ۴۰۰ هزار متر مربع با سرمايه‌گذاري بالغ بر يك‌صد ميليارد ريال احداث مي‌شود.

قدرت‌الله قاسمي افزود: از جمله مزاياي كشت گلخانه‌اي به ويژه به صورت هيدروپونيك و سيكل بسته، جلوگيري از هدر رفت و كاهش مصرف آب است به طوري‌كه در اين روش آب از چرخه مصرف خارج نشده و فقط به صورت تبخير و تعرق امكان دارد از دسترس خارج شود.

وي ادامه داد: افزايش بهره‌وري توليدات كشاورزي، افزايش ميزان توليد در واحد سطح، تغيير الگوي كاشت و توليد محصولات كشاورزي به صورت صادرات محور از ديگر مزاياي اين گلخانه است.

قاسمي با اشاره به مشكلات شغلي و معيشتي مردم مناطق شرق اصفهان گفت: مناطق شرق اصفهان متشكل از شهرها و مناطقي از جمله زيار، جرقويه، ورزنه، اژيه، هرند، برآن شمالي و جنوبي و خوراسگان است كه حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعيت دارد، اغلب مردم اين مناطق به كشاورزي اشتغال دارند كه خشكسالي، آنها را به شدت در معرض مشكلات شغلي و معيشتي قرار داده است.

به گفته وي با بهره‌برداري از اين گلخانه براي بيش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم شغل ايجاد مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار