کد خبر: 906603
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رئيس نمايشگاه قرآن در نشست خبري مطرح كرد
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در نشست خبري بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از حضور رئيس‌جمهوري در اين رويداد قرآني خبر داد.
وحید مهری

نشست خبري بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم با حضور عبدالهادي فقهي‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در محل اين معاونت برگزار شد. در اين نشست فقهي‌زاده نمايشگاه قرآن كريم را متعلق عموم مردم دانست و گفت: نمايشگاه قرآن از نظر ما يك جشنواره بزرگ ملي و بين‌المللي است كه جنبه‌هاي علمي، محتوايي، هنري، كودكان، زنان، بين‌الملل و بخش‌هاي مختلفي را در بر مي‌گيرد. فقهي‌زاده از فعاليت نهادهاي مختلف مردمي و دولتي و همكاري 15 وزارتخانه، 32 مؤسسه مردمي، 16 مركز دانشگاهي و 15 حوزه علميه در برپايي نمايشگاه قرآن خبر داد. وي از حضور رئيس‌جمهور در مراسم تجليل از خادمان خبر داد و گفت: اين مراسم 15 ماه رمضان با حضور دكتر روحاني در نمايشگاه قرآن برگزار خواهد شد. فقهي‌زاده نمايشگاه امسال را متفاوت از 25 دوره قبل دانست و گفت: امسال نمايشگاه را با محدوديت‌هاي مختلف از جمله محدوديت بودجه‌اي برگزار مي‌كنيم و سعي ما بر اين است كه نمايشگاه به معني واقعي بين‌المللي باشد از اين رو 20 مؤسسه بين‌المللي و فعالان قرآني هفت كشور به نمايشگاه امسال دعوت شدند. معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به تشكيل اتاق فكر نمايشگاه قرآن گفت: امسال بيش از 400 طرح از اشخاص، نهادهاي مردمي و دولتي دريافت كرديم و نهايتاً 120 طرح براي نمايشگاه امسال تأييد شد.
وي از برپايي نمايشگاه در فضايي به مساحت 50 هزار متر مربع خبر داد و گفت: رويكرد امسال تقويت بيش از پيش بخش‌هاي محتوايي است تا فروش محصولات! امسال 30 هزار متر مربع به بخش محتوايي و 20 هزار متر مربع به بخش فروش اختصاص خواهد يافت. همچنين از 50 هزار متر مربع فضاي نمايشگاه 33هزار متر در شبستان، 7هزار متر نيم طبقه و 10 هزار متر در دو رواق شرقي و غربي برگزار خواهد شد. فقهي‌زاده از اهتمام اين معاونت به موضوعات محتوايي در حوزه قرآن خبر داد و گفت: امسال پس از پنج سال وقفه موضوع رساله‌هاي دكتري را داريم و در اين زمينه انتخاب رساله‌هاي برتر دكتري در رشته علوم قرآن و حديث و رشته‌هاي وابسته در نمايشگاه انجام خواهد شد. معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد درخصوص فعاليت‌هاي مجازي نمايشگاه قرآن گفت: امسال و در راستاي حمايت از پيام‌رسان‌هاي داخلي فعاليت نمايشگاه در اغلب شبكه‌هاي اجتماعي داخلي انجام و به جز اين سايت نمايشگاه هم در ايام برگزاري نمايشگاه قرآن فعال خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار