کد خبر: 906552
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل ها
مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل ها و مراتع از نهایی شدن و تدوین سند راهبردی آموزش و ترویج این سازمان در سال جاری خبر داد.
حمیرا رحیمی

وحید جعفریان روز دوشنبه در گردهمایی اصول نوین آموزش منابع طبیعی و تدوین کلیات سند راهبردی با مشارکت روسای ترویج و آموزش ادارات کل منابع طبیعی کشور در جمع خبرنگاران شهرکرد اظهار کرد: این سند متاثر از الگوهای نوین بین المللی و تجارب ملی دیده شده است.
وی همچنین افزود: در این سند عمل به تعهدات سازمان جنگل ها و مراتع در برنامه ششم توسعه و برنامه ریزی های سالانه و تبین سمت و سوی انتظارات مدیران ارشد سازمان مورد نظر است.
جعفریان با بیان اجرای طرح نظام نوین آموزشی در وزارت جهادکشاورزی در سال های اخیر اظهار کرد: این طرح یکی از سیاست های راهبردی سازمان جنگل ها و مراتع است و سند راهبردی نیز در راستای اجرای این طرح در دست تدوین است.
مدیرکل ترویج، آموزش و مشارکت های مردمی سازمان جنگلها در تشریح طرح نظام نوین آموزشی بیان کرد: در این نظام با همگرایی فعالیت های کارشناسان ترویج و آموزش منابع طبیعی و جهادکشاورزی، اجرای طرح های بخش منابع طبیعی و کشاورزی اثربخشی بیشتری خواهد داشت و مانع انجام اقدامات موازی می شود.
وی افزود: مبانی این طرح منتج به راه اندازی بانکی اطلاعاتی از تجارب موفق افراد بومی و دستگاه های دولتی در مواجهه با بروز پدیده های متاثر از تغییر اقلیم خواهد شد.
جعفریان با بیان اینکه تغییر شرایط اقلیمی و بروز خشکسالی های ممتد در کشور امری غیر قابل انکار است، افزود: در این طرح تجربیات بخش های مختلف نظیر بهره برداران، عشایر و کارشناسان دولتی بخصوص در مواقع کم آبی و خشکسالی شناسایی و مستند سازی شده و در اختیار عموم قرار می گیرد.
جعفریان همچنین تدوین استراتژی های ارتباطی برای اثر بخشی بیشتر به تعهدات بین المللی و ردیابی مسئولیت ها در تفاهم نامه های چندجانبه را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر