کد خبر: 906501
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
معاون فرماندار اهر:
معاون فرماندار اهر بر ضرورت ساماندهی مناسب محوطه بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری تأکید کرد و گفت: این اثر تاریخی در نوبت ثبت جهانی قرار دارد.

مدد سمندری  در جلسه کارگروه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اهر اظهار داشت: متأسفانه با وجود اینکه مجموعه فرهنگی تاریخی شیخ شهاب‌الدین اهری افتخار ارسباران و آذربایجان‌شرقی است و به عنوان فیروزه این منطقه تاریخی مطرح است اما کم‌توجهی به این اثر بزرگ تاریخی و محوطه آن موجبات نارضایتی علاقمندان به تاریخ و فرهنگ و هنر منطقه را فراهم کرده است.

وی گفت: از ادارات مجاور در محوطه این مجموعه انتظار داریم با برنامه‌ریزی لازم ضمن جلوگیری از ساخت و ساز در محوطه بقعه شیخ شهاب‌الدین طبق یک برنامه زمان‌بندی تلاش شود ادارات به محل‌های جدید انتقال و نسبت به رهاسازی محوطه این مجموعه فاخر تاریخی اقدامات اساسی صورت گیرد.

معاون فرماندار اهر با اشاره به اینکه این اثر تاریخی در نوبت ثبت جهانی قرار دارد، امیدواریم با تدبیر و همراهی مردم و مسوولان شاهدآزادسازی محوطه و مرمت و بازسازی کامل قسمت‌هایی آسیب دیده باشیم.

سمندری به حصار خشتی این بقعه نیز اشاره کرد و افزود: این اثر تاریخی در نوع خود به عنوان یک اثر خشتی تاریخی بی‌نظیر است و انتظار داریم ادارات دخیل ضمن جمع‌آوری امکانات موجود در محوطه آن به آماده سازی جهت ثبت این اثر ارزشمند ملی کمک کنند.

وی ضمن انتقاد از شهرداری اهر به جهت عدم رسیدگی به وضعیت عمومی سد ستارخان و پارک جنگلی فندقلو بیان داشت: متأسفانه با گذشت چند ماه از واگذاری این دو مجموعه به شهرداری هیچ اقدام قابل توجهی در این مکان‌ها انجام نشده و به حال خود رها شده است که امیدواریم شهرداری و عوامل وابسته در این خصوص اقدام عاجل کنند تا پیش از این شاهد نارضایتی شهروندان و گردشگران در بازدید از این مناطق نباشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر