کد خبر: 906498
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
استاندار آذربایجان‌شرقی :
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دانشگاه و صنعت دو رکن مهم و تاثیرگذار توسعه در هر جامعه‌ای به‌شمار می‌روند، گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه موجب توسعه رونق اقتصادی می‌شود و از این رو ضروری است متولیان این حوزه برای حل مشکلات و برخی چالش‌های پیش روی جامعه بیشتر با همدیگر تامل داشته باشند.

مجید خدابخش  در مراسم آغاز به کار اولین کنفرانس بین‌المللی دستاوردهای نوین مهندسی برق در معادن و صنایع معدنی که در حال حاضر در دانشگاه تبریز در حال برگزاری است، اظهار داشت:برگزاری چنین کنفرانس و همایشی را برای توسعه پایدار صنایع ضروری دانست.

وی گفت: امروزه با توجه به پیشرفت‌های اخیری که در دنیا در عرصه صنایع مختلف صورت گرفته، ضروری است صنایع کشورمان نیز برای رقابت با بازارهای جهانی به تکنوژی روز دنیا مجهز شوند.

خدابخش تصریح کرد: این کنفرانس فرصت مناسب و ارزشمندی برای توسعه همکاری و ارتباط صنایع و دانشگاه‌ها در راستای استفاده از  ظرفیت‌های همدیگر برای پیشبرد اهداف تعیین شده است.

 استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه تاکید کرد: هم اکنون در دانشگاه‌های استان و در رأس آنها دانشگاه تبریز که به عنوان دانشگاه جامع و مادر این استان نیز به شمار می‌رود، ظرفیت‌های بسیار مناسبی وجود دارد که باید از آنها برای رشد و شکوفایی این استان در بخش‌های مختلف بهره‌مند شد.

مجید خدابخش در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر استان آذربایجان‌شرقی با دارا بودن بیشترین ذخیره ماده معدنی در کشور، به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه به شمار می‌رود، یادآور شد: ما مسوولان اجرایی نیز به کمک نخبگان و اساتید دانشگاه‌های استان در حد توان از صاحبان صنایع حمایت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در همین راستا نیز صاحبان صنایع به کمک سرمایه‌گذاران و به ویژه با به‌کاری‌گیری نیروی انسانی متخصص و متعهدی که در دانشگاه‌های استان تربیت می‌شوند، می‌توانند محصولات جدید با ارزش افزوده بالا  تولید کنند.

 

ایجاد تکنولوژی‌های نوین داخلی از ایده تا عمل فراهم خواهد شد

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز نیز در این مراسم گفت: کنفرانس بین‌المللی و نمایشگاه دستاوردهای نوین مهندسی برق در معادن و صنایع معدنی، آغاز جدیدی برای همکاری و تامل بیشتر صنایع با دانشگاه‌ها خواهد شد.

علی دائی‌کوزه‌کنانی، در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر صنایع مختلف کشورمان  همچنین استان آذربایجان‌شرقی با چالش‌ها و مشکلات متعددی روبه‌رو هستند، تصریح کرد: صنایع در این ارتباط می‌توانند در زمینه‌های مختلف مطالبات از دانشگاه مطرح کنند، برای اینکه رفع مشکلات در توان علمی دانشگاه‌ها و اساتید است.

وی با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی دستاوردهای نوین مهندسی برق در معادن و صنایع معدنی در دانشگاه تبریز نیز گفت: کنفرانس دستاوردهای نوین مهندسی برق در معادن و صنایع معدنی به صورت چالش‌محور برگزار می‌شود و هدف اصلی آن، برطرف کردن مسائل موجود در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز اضافه کرد: با برگزاری اولین کنفرانس دستاوردهای نوین مهندسی برق در معادن و صنایع معدنی، زمینه برای ایجاد تکنولوژی‌های نوین داخلی از ایده تا عمل فراهم خواهد شد و مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه جهت تعریف هرگونه استارت‌آپ علمی و پژوهشی متناسب با نیازهای معادن و صنایع معدنی در طول برگزاری کنفرانس آماده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های این دانشکده گفت: هم اکنون این دانشکده با داشتن 60 عضو هیات علمی، 30 آزمایشگاه مجهز، چندین مرکز و قطب علمی همچنین 2 هزار دانشجو، یکی از دانشکده‌های بزرگ و تاثیرگذار دانشگاه تبریز است.

دائی‌کوزه‌کنانی اضافه کرد: دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در حال حاضر در رشته‌های مهندسی برق (گرایش‌های قدرت، الکترونیک، مخابرات، کنترل، مهندسی پزشکی)، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات «IT» با تکیه بر اساتید باتجربه و به‌ کمک دانش روز و تحقیقات علمی در راستای اهداف علمی-پژوهشی کشور و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد فعالیت می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر