کد خبر: 906496
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اهر خبر داد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر از بررسی باستان شناسی بیش از 200 اثر تاریخی و معنوی در شهرستان اهر خبر داد.

حسن باقرپور  در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر اظهار داشت: از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اهر بررسی باستان‌شناسی آثار تاریخی و معنوی مهمی همچون پارک جنگلی فندقلو، درختان قدیمی زگلیگ، مسجد جامع قلندر، غار یخچال انجرد، پیراغاجی، یای قاری، تالاب دیب سیز و یوسفلو، فطیر یتی قات و ده‌ها اثر دیگر بررسی‌های انجام شده است.

وی گفت: امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم و تکمیل پرونده‌های این آثار تاریخی و معنوی در استان، شاهد تسریع در ثبت این آثار ارزشمند تاریخی در فهرست آثار ملی و معنوی باشیم.

دبیر کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره را مرمت بازار و تیمچه‌های تاریخی عنوان کرد و افزود: تلاش شده با مشارکت اهالی بازار، اتاق اصناف و اداره میراث فرهنگی مرمت فنی آنها انجام پذیرد که در این زمینه اقدامات مرمتی در راسته بازار جعفرقلی خان انجام شده است.

باقرپور از تملک فاز اول خانه عطایی خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با تأمین اعتبار لازم قسمت باقی‌مانده این اثر تاریخی را تملک و نسبت به مرمت و بازسازی آن اقدامات لازم صورت گیرد.

این مقام مسوول افزود: اعتبار لازم برای ساخت مجتمع خدمات بین راهی در مسیر اهر به کلیبر اختصاص یافته و در صورت اختصاص زمین مناسب عملیات اجرایی آن شامل سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و بوفه در این مسیر آغاز می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر  از برگزاری هشتمین جشنواره ورنی به‌صورت ملی و غرفه نمایشگاه صنایع‌دستی همزمان با برگزاری این جشنواره در اهر خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این جشنواره در راستای تبریز 2018 در نیمه اول سال‌جاری که بهترین موقع با آب و هوای مطلوب است در این شهرستان برگزار شود.

باقرپور یادآور شد: مجوزهای لازم برای مجتمع آب درمانی (یل سویی) اخذ شده و منتظر مصوبه کارگروه امور زیربنایی استانداری است که به محض موافقت آن کارگروه عملیات اجرایی این پروژه گردشگری نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر