کد خبر: 906353
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
بيش از 30 فرصت سرمايه‌گذاري در استان مركزي شناسايي شده كه خوشبختانه هر 30 فرصت مورد تأييد سازمان سرمايه‌گذاري قرار گرفته و اين فرصت‌ها قابليت ارائه در جلسات و كنفرانس‌هاي بين‌المللي دارند و تلاش مي‌كنيم اين فرصت‌ها به روز شود.

حسن ميرزاخاني رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان مركزي با عنوان كردن مطلب فوق گفت: جلسه مركز خدمات سرمايه‌گذاري استان با حضور سرمايه‌گذاران متقاضي احداث نيروگاه‌هاي سيكل تركيبي و خورشيدي برگزار شد.

وي با بيان اينكه اين سرمايه‌گذاران تا 750 مگاوات خواستار ايجاد نيروگاه در استان هستند، اظهار كرد: استان مركزي ظرفيت گسترش هر دو نوع نيروگاه را دارد.

وي افزود: در حال حاضر بالغ بر 50 طرح سرمايه‌گذاري خارجي داراي مجوز فيپا در استان داريم و حجم سرمايه‌گذاري اين طرح‌ها بيش از يك ميليارد و 650 ميليون دلار است. همچنين بيش از 42 نيروگاه تجديدپذير در حال انجام فرايند اداري هستند كه اغلب آنها فرايند را طي كرده‌اند كه بايد آماده باشيم تا اين متقاضيان روند اجراي طرح خود را استارت بزنند.

وي با بيان اينكه 3 نيروگاه خورشيدي براي احداث در دليجان، محلات و خمين مجوز فيپا گرفته‌اند و بايد اقدامات اجرايي را استارت بزنند، در خصوص ايجاد پنجره واحد سرمايه‌گذاري گفت: طبق قانون تشويق و حمايت از سرمايه‌گذاري خارجي وظيفه سازمان سرمايه‌گذاري و كمك‌هاي فني ايران است و مركز خدمات سرمايه‌گذاري قانوناً وظيفه‌اي در اين خصوص ندارد ولي بر حسب ضرورت و نياز استان اين مهم را پيگيري مي‌كنيم.

وي افزود: ايجاد اين پنجره نياز استان است و دستگاه‌هاي اجرايي كه عضو مركز هستند وظيفه خدمات‌رساني به سرمايه‌گذاران را بر عهده دارند بايد بانك‌هاي اطلاعاتي خود را تهيه كنند تا به محض تشكيل پنجره واحد از بانك اطلاعاتي آنها نيز استفاده كنيم و با هم لينك شوند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار