کد خبر: 906305
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در نظر داریم نسبت به ساماندهی محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اقداماتی را با برنامه زمان‌بندی مشخص عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نادر فلاحی در بازدید از عملیات مرمت بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار داشت: این مجموعه تنها اثر ثبت جهانی استان اردبیل و حائز اهمیت تاریخی و فرهنگی بسیار است و به دلیل نقش چشمگیر این بنا در صنعت گردشگری استان حفاظت و مرمت مداوم در دستور کار بوده و اقداماتی نیز در سال‌های گذشته صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اهمیت این بنا در تاریخ، فرهنگ و تمدن این استان مرمت بخش‌های مختلف در ماه‌های آینده شتاب خواهد گرفت و در راستای تامین و تخصیص اعتبارات به این حوزه تلاش و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت کارشناسان، هنرمندان و معماران بومی در مرمت و بهسازی بخش‌های مختلف بنا تصریح کرد: در نظر داریم نسبت به ساماندهی محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین نیز اقداماتی را با برنامه زمان‌بندی مشخص عملیاتی کنیم.

وی گفت: این بنا به منزله هویت تاریخی، دینی، فرهنگی و هنری این استان است و برای تامین اعتبار مرمت و بهسازی نیز پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت که امیدواریم با تحقق این مهم بتوانیم در راستای حفاظت و حراست هر چه بیشتر از این بنای تاریخی و باستانی استان اقدامات گسترده‌تری انجام دهیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به بیشترین بازدید گردشگران ورودی به استان از این بنای جهانی افزود: با توجه به شهرت جهانی این بنا باید تلاش کنیم تا در زمینه مرمت و بهسازی آن اقدامات لازم را انجام داده و زمینه‌ساز حضور هر چه بیشتر گردشگران به ویژه گردشگران خارجی در این مکان تاریخی و باستانی باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر