کد خبر: 906294
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کارگاه‌های آموزشی متعددی در زمینه‌های سبک زندگی اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر برای خانوار تحت حمایت در طول سال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسین دشتی در مراسم جشن تکلیف مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: دو هزار و 688 دانش‌آموز دختر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند و400 نفر از دانش‌آموزان دختر تحت حمایت این استان به سن تکلیف رسیده‌اند که با همکاری مؤسسه خیریه حضرت رقیه(س) تهران، شاهد برگزاری جشن باشکوهی برای آنها هستیم.

وی بیان کرد: این جشن با هدف آشنایی دانش‌آموزان تحت حمایت با احکام الهی و تکالیف شرعی برگزار شده است و در این مراسم، مباحثی از جمله قرآن، نماز و دعا برای مددجویان تحت حمایت مطرح شد تا از این پس آنها احکام شرعی و واجب را به جا آورند.

دشتی با اشاره به اینکه جشن تکلیف شیرین‌ترین لحظه نورانی است، تصریح کرد: با برگزاری مراسمی باشکوه برای فرزندان خانوار تحت حمایت، تلاش کردیم تا خاطره‌ای خوش از روز جشن تکلیف در ذهن مددجویان باقی بماند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: برگزاری جشن تکلیف فرصت مناسبی برای مسئولیت پذیری دانش‌آموزان تحت حمایت به سن تکلیف رسیده است تا به دستورات الهی عمل کنند و انجام فرایض دینی و مذهبی و پرهیز از انجام اموری که حرام هستند، از جمله مباحثی مهمی است که به همت اساتید مجرب حوزه علمیه برای دانش‌آموزان تحت حمایت حاضر در این جشن، مطرح شد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی فکری و فرهنگی خانوار تحت حمایت یکی از برنامه‌های بسیار مهم کمیته امداد است، گفت: در کنار ارائه خدمات حمایتی، توجه به موضوع توسعه فرهنگ نماز و فرائض دینی در بین مددجویان تحت حمایت نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد.

دشتی با اشاره به ترویج و نهادینه کردن فرهنگ و تفکر دینی و اسلامی در بین خانوارهای تحت حمایت اظهار کرد: با ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به مددجویان تحت حمایت، درصدد هستیم تا آنها از هرگونه آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی متعددی در زمینه‌های سبک زندگی اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر برای خانوار تحت حمایت در طول سال برگزار می‌شود و چنین کارگاه‌هایی برای ارتقای سطح فکری، فرهنگی، عقیدتی، دینی و علمی مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نهاد با ترویج آموزه‌های دینی در بین اقشار مختلف جامعه می‌کوشد فقر و محرومیت را تا حد بسیاری کاهش دهد، گفت: توجه و عمل به احکام دینی و شرعی موجب می‌شود تا همبستگی‌های اجتماعی برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر بیش از پیش افزایش یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر