کد خبر: 906245
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
فرماندار پیرانشهر:
فرماندار پیرانشهر گفت: 19 طرح اشتغالزایی شهرستان جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شد.

علی ترابی اظهار داشت: در سال جاری و سه ماهه سال گذشته با ابلاغ تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری اعتباری بالغ بر41 میلیارد تومان در قالب 196 طرح با اشتغال زایی 656 نفر در کمیته اشتغال شهرستان مصوب که از این تعداد 19 طرح با اشتغال زایی 223 نفر و اعتباری بالغ بر17 میلیارد تومان در کمیته اشتغال استان مصوب و جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.
وی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی شهرستان را برای مردان 19.1 درصد و زنان 23.5 اعلام کرد و افزود: نرخ بیکاری شهرستان به تبعیت از نرخ بیکاری استان طبق آمار رسمی سال گذشته 11 درصد بوده که از نرخ بیکاری کشور 12.4 درصد کمتر است.
فرماندار پیرانشهر به وضعیت اشتغال شهرستان در بخش های مختلف اقتصادی اشاره کرد و خاطرنشان شد: 32.8 درصد مردم پیرانشهر در بخش کشاورز، 22.3 درصد در بخش صنعت و 44.9 در صد در بخش خدمات فعالیت دارند.
وی افزود: واحد های تولیدی سیم و کابل افشان و پیران لبن با پیگیری های متعدد، همت تولید کنندگان و تخصیص اعتبار در قالب تسهیلات اشتغال فراگیر سرمایه در گردش فعالیت خود را از سر گرفتند.
وی ادامه داد: مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی در مسیر تولید خصوصا برای سیم و کابل افشان موضوع افزایش قیمت مواد اولیه خصوصا مس، عدم استرداد مالیات برارزش افزوده کالای صادراتی و سود بالای تسهیلات سرمایه در گردش این واحد ها است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر