کد خبر: 906239
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
استاندار سمنان با برشمردن معادن به عنوان یکی از مهمترین مزیت‌های اقتصادی استان بر اهتمام ویژه مدیران برای توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش تاکید کرد.

سیدشهاب‌الدین چاوشی روز شنبه در پنجمین جلسه شورای معادن استان در سالن غدیر استانداری افزود : توجه به واحد‌های فرآوری نیاز کنونی معادن استان است و این مهم باید در اولویت فعالان این بخش قرار گیرد.
وی با بیان این که معادن باید منشأ برکات برای مردم باشند، اظهارداشت : وقتی معدنی استخراج می شود مردم باید در کنار آن از مزایای آن بهره‌مند شوند.
به گفته وی توجه و برنامه‌ریزی در بخش فرآوری معادن به توسعه اشتغال منطقه منجر می شود.
استاندار سمنان ادامه داد : مشکل عدم تناسب تحصیلات و بازار اشتغال چالشی است که از سال های گذشته وجود داشته و فراهم شدن این تناسب زمان بر است.
وی با تاکید بر این که در کنار توسعه معادن باید ملاحظات زیست محیطی و کارهای اجتماعی در جهت اغنای مردم صورت گیرد، گفت: توسعه صنعتی باید منتهی به کاهش خسارت‌های زیستی باشد و تعهدات مشخص شده در این بخش به طور کامل عملیاتی شود.
چاوشی توجه به دغدغه مردم برای صدور مجوز استخراج معادن را ضروری دانست و افزود : حجم تخریبی که در راستای فعالیت معادن صادر شده باید بررسی و اگر خارج از چارچوب و توافقنامه است مراقبت شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست فعالان اقتصادی بخش معادن مهمترین چالش‌های فراروی این بخش را مطرح کردند.
سمنان یک هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان فعالیت دارد، به گزارش ایرنا، 40 درصد گچ، 60 درصد نمک ، 95 درصد سلستین، 95 درصد زئولیت، 15 درصد سولفات سدیم، 15 درصد زغال سنگ و 20 درصد کرومیت کشور در استان سمنان اکتشاف می شود.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان اکنون 40 نوع ماده معدنی و سالانه نزدیک به 16 میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر