کد خبر: 906235
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تأکید کرد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر ضرورت استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و اصلاح الگوی مصرف آب در جامعه تأکید کرد.

محمد رضا سوقندی در جلسه کارگروه علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: باید از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه در راستای اهداف اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی و شرب و همچنین اصلاح الگوی کشت در جامعه به شکل مؤثر استفاده شود.

وی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این جهت می تواند جشنواره تولیدات فرهنگی و هنری در حوزه آب، بحران آب و کمبود آب و خشکسالی در سطح استانی برگزار نماید، ما در بحث اصلاح رفتار و تغییر برخی رفتارها در جامعه مانند الگوی مصرف و... باید از ابزارهای جدید و نو استفاده کنیم و مجبور هستیم برخی ابزارها را تغییر دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اصل بازاریابی اجتماعی و بازاریابی فرهنگ در بحث اصلاح الگوی مصرف در جامعه بسیار مهم است، ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی در این بخش نوع تبلیغات است، شاخص تبلیغات باید اثرگذاری داشته باشد، باید در بحث اصلاح الگوی مصرف آب نیز به گونه ای تبلیغات انجام شود که مؤثر باشد و تأثیرگذاری داشته باشد.

سوقندی خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری، الگوی تبلیغی و ترویجی برای اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف در جامعه طراحی شود، و این کار می تواند در جلسات متعدد کارگروه علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با جلسات متعدد کارشناسی انجام شود و در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که با حضور مسوولین استانی برگزار می شود ارائه شود.

وی تأکید کرد: اساس جلسات شورای فرهنگ عمومی با محوریت و هدف اصلاح فرهنگ جامعه در هر زمینه ای است، در بحث بحران آب نیز انشاءالله با کمک کارگروه علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در زمینه اصلاح الگوی مصرف و ارائه الگوی مدیریت مصرف وظایف همه دستگاه ها مشخص و ارائه خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان نیز در این جلسه با تشکر و قدردانی از همکاری و تعامل اعضای کارگروه علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی در بحث بحران آب در استان سمنان گفت: کارگروه فرهنگ و اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای سمنان در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب استان سمنان و در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه با بسیاری از دستگاه ها، ارگان ها، صدا و سیما، رسانه ها و مطبوعات همکاری دارد.

محمدرضا قزوینی با تشریح وظایف و اهداف کارگروه فرهنگ و اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: این کارگروه در بخش آموزش، فرهنگ و اطلاع رسانی در حوزه آب، 7 برنامه را در دستور کار قرار داده است، آموزش و ارتباط گیری با بهره برداران کشاورزی، آموزش و ارتباط گیری با نخبگان استانی، آگاهی و اطلاع رسانی رسانه های استانی، اطلاع رسانی مناسب در حوزه صدا و سیما، طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب)، مشارکت طلبی و اگاهی سازی گروه های مرجع و روحانیون، ارتباط گیری با مقامات قضایی و نیروی انتظامی و آموزش زنان روستایی برای مدیریت مصرف از جمله برنامه های هفتگانه این کارگروه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها