کد خبر: 906214
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی، گفت: با پایان پروژه خط انتقال رودخانه زاب، امیدواریم سالانه بیش از 650 میلیون مترمکعب آب به دریاچه تزریق شود، همچنین در کنار این طرح بیش از 140 پروژه نیز حول دریاچه در حال اجراست.

رحیم شهرتی‌فر  در همایش سراسری مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق شرکت‌های تحت پوشش وزارت نیرو اظهار داشت:در جهان امروزی که همانند دهکده جهانی است، فنّاوری ارتباطات و علم‌گرایی به‌ صورت به‌ هم‌ پیوسته و مرتبط جامعه بشری را به‌ صورت یک دهکده جهانی درآورده است.

وی ادامه داد: با توجه به این مسئله انسان‌ها و مجموعه‌های اجتماعی در معرض هزاران تفکر، تحول، محصول، ذهنیت‌ها و عینیت‌ها بوده و انسان‌ها خواسته یا ناخواسته از این ابداعات و اندیشه‌ها تأثیر می‌پذیرند و جلوه‌های جدید از تنوع بشری را می‌آفرینند.

شهرتی‌فر تصریح کرد: نگرش‌های کلان بین‌المللی پیش روی ما بوده و انسان‌ها باید به‌ نوعی تربیت شوند که با جامعه بشری، طبیعی رفتار کنند و بهترین آنها را بیاموزند و در فضیلت بخشیدن به کارهای فردی و جمعی نگرشی درازمدت را در سطح رقابت‌های جهانی آغاز کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اهمیت محاسبه‌گری در مسائل بشری به‌عنوان یکی از ستون‌های زندگی بیان کرد: انسانی که فاقد تربیت محاسبه‌گری باشد، سرگردان خواهد بود، روابط عمومی‌ها به دنبال اصلاح، بهینه‌سازی، رقابت، رشد و توسعه به بهای تقویت روحیه انسان‌دوستی و نفع جمعی همچنین ملی هستند.

وی تأکید کرد: محاسبه‌گرایی در جامعه‌ای محقق می‌شود که در آن علم و قداست عالمان به رسمیت شناخته شود، مهم‌ترین سرمایه یک جامعه انسان‌های آن جامعه است.

شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: اگر خدمتی در هر جایگاهی انجام می‌دهیم، هدف ما رفاه و آسایش انسان‌ها بوده البته در صنعت برق و آب این اتفاق از زمانی که این دو مقوله مورد توجه بشر بوده و به‌ صورت علمی مدیریت‌ شده‌ و برای بشر رفاه، آرامش و امنیت برقرار کرده و هیچ جامعه‌ای را نمی‌توان تصور کرد که بدون مدیریت صحیح مسائل مربوط به انرژی بتواند اداره شود.

وی بابیان اینکه وجود زیرساخت‌های قابل‌ اتکای آب و برق از ملزومات تعیین‌کننده برای هرگونه تولید و توسعه در کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: بر این اساس توجه جدی‌تر به تقویت این زیرساخت‌ها و افزایش بازده و بهره‌وری آنها باید جزو خط‌مشی‌های استراتژیک دولت قرار بگیرد که خوشبختانه دولت تدبیر و امید به این مسئله توجه کامل را داشته است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی بیان کرد: در آذربایجان‌شرقی به این منظور اقدامات گسترده‌ای برای افزایش ظرفیت تولید برق، مهار آب‌های زیرزمینی، تأسیس تصفیه‌خانه، گسترش پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی، طرح‌های انتقال آب و گسترش شبکه‌های فاضلاب شهری در مقطع خدمت‌رسانی دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هرچند در دوره‌های گذشته نیز اقداماتی انجام‌شده اما خوشبختانه در دولت تدبیر و امید این مسائل شتاب بیشتری به خود گرفته و در حال حاضر در آذربایجان‌شرقی پنج نیروگاه با بیش از یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار و با جذب بیش از 300 میلیون دلار سرمایه خارجی در حال ساخت است.

شهرتی‌فر گفت: در 19 شهرستان تصفیه‌خانه در حال احداث است که مهم‌ترین آن مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز بوده و یکی از طرح‌های مهم موضوع احیای دریاچه ارومیه بوده که با سرعت قابل قبولی پیش می‌رود و امیدواریم به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی بابیان اینکه تا سال 92 روند خشک شدن دریاچه ارومیه به دلیل نبود مدیریت صحیح منابع آب با خطر خشکی قطعی روبه رو بود، گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و عنایات رئیس‌جمهور، دریاچه ارومیه به‌ عنوان یکی از اولویت‌های مهم برنامه‌های دولت مطرح شد و امروز حالت خطرناک را از دست‌ داده و البته این نعمت را بیشتر مرهون عنایات پروردگار متعال هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته، بیش از 40 درصد بارندگی افزایش داشته البته با پایان پروژه خط انتقال رودخانه زاب، امیدواریم سالانه بیش از 650 میلیون مترمکعب آب به دریاچه تزریق شود همچنین در کنار این طرح بیش از 140 پروژه نیز حول دریاچه در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات مؤثر دولت برای افزایش ظرفیت تولید و گسترش خطوط انتقال در حوزه آب و برق، باید بدانیم اگر نتوانیم همکاری مؤثر مردم و شهروندان عزیز به‌ویژه شهرهای بزرگ را برای مصرف اصولی و بهینه از این خدمات جلب کنیم، عملاً نخواهیم توانست از این زیرساخت‌ها برای توسعه صنعتی و افزایش ضریب رشد استفاده کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر