کد خبر: 906211
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی خبر داد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از ثبت‌نام یک‌هزار و 797 طرح اشتغال در سامانه "کارا" خبر داد.

میراحد حسینی  در سومین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان این که یک‌هزار و 797 طرح اشتغال در سامانه "کارا" ثبت‌نام شده برای بررسی به کمیته فنی ارجاع شده است، اظهار کرد: از این تعداد پرونده، 677 طرح با مبلغ 109 میلیارد و 400 میلیون تومان در کمیته فنی تصویب شده است.

وی افزود: با توجه به بررسی مجوز تاسیس این طرح‌ها، پیش‌بینی می‌شود اگر اعتبار 109 میلیارد و 400 میلیون تومان به این طرح‌ها تخصیص یابد، حدود 2 هزار و 234 اشتغال در استان ایجاد خواهد شد.

حسینی با اشاره به معرفی طرح‌های تصویب شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ادامه داد: سهم بانک‌ها از اعتبار تخصیص یافته به استان را 109 میلیارد و 400 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع طرح‌های فرستاده شده به بانک‌ها، تنها پنج طرح معادل 4 میلیارد و 300 میلیون تومان قرارداد منعقد شده که در این زمینه مبلغ مورد نظر بلافاصله بعد از عقد قرارداد به متقاضیان پرداخت شده است. 

حسینی اظهار کرد: با توجه به تخصیص اعتبار حدود 100 میلیاردی برای طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها، پرداخت مبلغ 4 میلیارد تومان عدد بسیار ناچیزی است و این رقم باید افزایش یابد، این در حالی است که تاکنون این اعتبار تخصیص نیافته است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت پیگیری موضوع تخصیص نیافتن تسهیلات به طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها گفت: باید رقم انعقاد قرارداد افزایش یابد چرا که شاخص عملکرد این اداره کل و مقایسه با سایر استان‌ها در کشور براساس شاخص پرداختی بانک‌ها ارزیابی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: 630 طرح اداره کل جهاد کشاورزی با حدود یک‌هزار و 400 اشتغال‌زایی در استان مصوب شده است.

حسینی افزود: برای سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز بعد از اداره کل جهاد کشاورزی 41 طرح با 750 اشتغال‌زایی در استان مصوب شده که 45 میلیارد و 283 میلیون تومان اعتبار برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز یک طرح با اعتبار 4 میلیارد و 500 میلیون تومان و فناوری اطلاعات با پنج طرح با 25 نفر اشتغال و با اعتبار 460 میلیون تومان در این کمیته به تصویب رسیده است.

حسینی گفت: از 81 طرح اشتغال روستایی فرستاده شده، 64 طرح مورد بررسی قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود، در صورت تائید این طرح‌ها، اشتغال خوبی در استان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: عملکرد کمیته اشتغال نسبت به گذشته خوب بوده چرا که از جلسه گذشته تاکنون از 179 طرح اشتغال روستایی بررسی شده، 80 طرح با اعتبار 39 میلیارد و 455 میلیون تومان در استان به تصویب رسیده است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر