کد خبر: 906203
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۰ هزار نفر در واحدهای تولیدی استان در حال اشتغال هستند و عمده اشتغال استان در واحدهای تولیدی کوچک است.
حمیرا رحیمی

نعیم امامی   در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در حال حاضر هزار و 82 پرونده صنعتی مدت‌دار و فعال در استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 13 واحد کوچک با کمتر از 50 نفر اشتغال، 40 واحد متوسط با 50 تا 90 نفر اشتغال و 29 واحد بزرگ با اشتغال بالای 100 نفر هستند.

وی افزود: از این تعداد واحد تولیدی در استان 200 مورد فعالیت راکد و مابقی با تولید 20 تا 50 درصد از ظرفیت در حال فعالیت هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: 29 واحد تولیدی بزرگ استان با تولید 50 درصد ظرفیت زمینه اشتغال 6 هزار نفر، 40 واحد متوسط زمینه اشتغال 800 نفر و واحدهای کوچک زمینه اشتغال 5 هزار نفر را فراهم کرده است‌.

امامی با بیان اینکه پایین بودن میزان اشتغال در این واحدها در پی تولید پایین در صنایع است، خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر در واحدهای تولیدی استان در حال اشتغال هستند و عمده اشتغال استان در واحدهای تولیدی کوچک است که با هر نوسانی متلاطم می‌شوند و آمار اشتغال را نیز تغییر می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت تولید در استان وضعیت مطلوب ندارد، گفت:  در شهرک صنعتی شهرستان شهرکرد 238 واحد وجود دارد که 60 درصد این تعداد فعال، 23 درصد نیمه‌فعال و 17 درصد تعطیل هستند و در شهرک صنعتی شهرستان بروجن نیز 125 واحد وجود داردکه 50 درصد این تعداد فعال،31 درصد نیمه‌فعال و 19 درصد راکد هستند.

مدیرکل‌ صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به آمار موجود تعداد واحدهای راکد در شهرک صنعتی بروجن بالاتر از شهرکرد است در همین راستا باید برنامه مناسبی برای این شهرک تهیه‌ شود‌.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر