کد خبر: 906199
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
در چهارمحال وبختیاری
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال وبختیاری از مناسب سازی 25 درصد فضاهای عمومی استان برای تردد معلولان خبر داد.
حمیرا رحیمی

مجید نظری روز شنبه در دومین همایش علمی مناسب سازی معابر شهری استان افزود: مناسب سازی اماکن عمومی و اداری یکی از مهمترین برنامه های اجرایی و نظارتی در اجرای طرح های عمرانی و ساخت و سازهای استان است.
وی گفت: در ساخت وسازهای جدید در صورت رعایت نشدن مناسب سازی پایان کار از سوی نظام مهندسی برای طرح ها و ساخت وسازها صادر نمی شود.
وی اظهارکرد: کمیته مناسب سازی از سال 88 در استان فعال شده و پیش بینی می شود امسال گام های خوبی از سوی نهادهای متولی و همچنین متولیان ساخت و ساز و عمران در این جهت برداشته شود.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری نیز در این همایش به فرهنگ سازی در امر مناسب اماکن عمومی و ادارات و سایر اماکن تاکید کرد و گفت: مناسب سازی اماکن خاص جامعه معلول نیست و جمعیت زیادی از جمله سالمندان، جانبازان به این مناسب سازی نیاز دارند.
محمد میرزایی افزود: کمیته فنی با همکاری ادارات از جمله بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دفتر فنی استانداری، شهرداری و راه و شهرسازی در استان تشکیل شده که بر معابر شهری و ساختمان های که احداث می شود نظارت می کنند.
در همایش علمی مناسب سازی معابر شهری جمعی از کارشناسان و مسوولان استانداری، راه و شهرسازی، نظام مهندسی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و راه و شهرسازی و شهرداران استان حضور داشتند.
کارگاه آموزشی آشنایی با ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای معلولان از برنامه های و کارگاه های حاشیه این همایش است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر